مکرون: اروپا باید در امور دفاعی مستقل باشد

مکرون: اروپا باید در امور دفاعی مستقل باشد
دوشنبه 26 آبان 1399 - 08:02

امانوئل مکرون می‌گوید اروپا صرف‌نظر از دولت جدید آمیکا، در امور دفاعی باید مستقل باشد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، می‌گوید اروپا حتی به رغم روی کار آمدن دولتی جدید در ایالات متحده و تقویت احتمالی روابطش با واشینگتن، همچنان به یک استراتژی دفاعی مستقل نیاز دارد.

مکرون که با نشریه‌ای فرانسوی مصاحبه می‌کرد با پرسشی درباره یادداشت آنه‌گرت کرامپ-کارنباوئر، وزیر دفاع آلمان، مواجه شد که در نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشته است، اروپا تا آینده نزدیک به حفاظت نظامی آمریکا وابسته خواهد ماند.

اما رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به این یادداشت اظهار داشت: «من کاملا با نظرگاه این یادداشت که وزیر دفاع آلمان در پولیتیکو منتشر کرده است، مخالفم.»

وی سپس عنوان کرد اعتقاد دارد احتمالاً آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز دیدگاهی مشابه دیدگاه او دارد.

او افزود: «ایالات متحده تنها زمانی به ما به عنوان متحد خود احترام می‌گذارد که ما درباره جایگاه خود جدی باشیم و در رابطه با امور دفاعی خود استقلال داشته باشیم.»

مکرون ادامه داد: «ما باید همچنان به سمت خودمختاری و استقلال گام برداریم، همان طور که ایالات متحده چنین کرده‌ و همین‌طور چین.»

هفته گذشته امانوئل مکرون با جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده مکالمه‌ای داشت که در جریان آن تاکید کرد او آماده همکاری با بایدن در رابطه با مسائلی همچون تغییرات آب و هوایی، بهداشت و مبارزه علیه تروریسم است.

مکرون دو سال پیش خواستار تشکیل «ارتش واقعی اروپا» به منظور دفاع این اتحادیه از خود در برابر چین، روسیه و حتی ایالات متحده شده بود.

وی آن زمان گفت که از آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود بر ضرورت تشکیل یک نیروی مشترک نظامی برای اتحادیه اروپا تأکید داشته و اروپا در زمینه دفاعی باید وابستگی کمتری به آمریکا داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها