متقلب ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا!

متقلب ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا!
سه شنبه 27 آبان 1399 - 19:29

گفته شده است که سه تن از وکلای ستاد انتخاباتی ترامپ روز گذشته خواستار پس گرفتن اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا شدند که این امر به ایجاد بی نظمی در تیم حقوقی ترامپ قبل از برپایی جلسه رسیدگی به شکایت در دادگاه شد.

العالم ـ آمریکا

درخواست این سه وکیل برای صرف نظر کردن از شکایت ترامپ فقط پس ازچند روز از اقدام شرکت حقوقی "پورتر رایت موریس اند آرتر" در کنار کشیدن از این پرونده صورت گرفت، همچنین در زمانی مطرح شد که روبرت اوبران مشاور امنیت ملی ترامپ متعهد شد که انتقال قدرت به دولت جدید به ریاست جو بایدن به صورت مسالمت آمیز صورت خواهد گرفت.

اوبران که مسئولیت هماهنگی امور امنیت ملی در کاخ سفید را به عهده گرفته است، گفت: آمریکا حتی در سخت ترین مراحل شاهد انتقال مسالمت آمیز و موفق قدرت بوده است. اما آنچه که اوبراین آن را نادیده گرفت، آن است که تمام مراحل گذشته در تاریخ آمریکا شاهد چنین رییس جمهوری همانند ترامپ نبوده است رییس جمهوری که جامعه آمریکا در دوران او دچار دو دستگی شد.

خوانش اولیه حوادث حاکی از آن است که اعتراض ترامپ به نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا و مخالفت با پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری و عنادورزی و پافشاری بر ماندن در قدرت به رغم شکست در انتخابات، از لحاظ قضایی مسائلی شکست خورده هستند و گریزی از پذیرش واقعیت ها نیست. ترامپ یا باید به شکست خود اذعان کند و یا آنکه به سمت فتنه انگیزی و بهم زدن اوضاع کشور از طریق تحریک هواداران خود برای آمدن به خیابان ها روی بیارود؛ که این امر با شعارهای دموکراسی که ترامپ و دیگر روسای آمریکا سر می دهند، منافات دارد.

آمریکا در خطر

باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای با شبکه "بی بی سی" درباره دودستگی در جامعه آمریکا به دنبال نتایج انتخابات هشدار داد؛ چنانکه نیمی از جامعه آمریکا به واقعیتها به گونه ای متفاوت با نصف دیگر جامعه می نگرند و این مساله سبب می شود که آمریکا وارد تونلی تاریک وارد شد که خروج از آن بسیار دشوار می نماید.

اوباما در مصاحبه خود گفت: "خشم و انزجار میان آمریکایی ها درباره مسائلی همچون مهاجرت وظلم و ستم و نابرابری و انواع "تئوری های توطئه دیوانه وار" توسط برخی رسانه های آمریکا بزرگنمایی شد و در شبکه های اجتماعی به طور گسترده منتشر شد. اوباما تاکید کرد که ما به شدت دچار شکاف شده ایم".

وی افزود: "این مساله تا حدودی به تمایل ترامپ برای ایجاد دودستگی ها باز می گردد زیرا از این مساله برای پیشبرد سیاست های خود استفاده می کرد. و این علاووه بر گسترش اطلاعات گمراه کننده از طریق اینترنت است آنجا که واقعیتها اهمیتی ندارد.".

هدف وسیله را توجیه می کند

ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود از اصل"هدف وسیله را توجه می کند" استفاده کرد. این اصل در قرن شانزدهم توسط نیکولو ماکیاولی اندیشمند و فیلسوف وسیاستمدار ایتالیایی مطرح شد. ماکیاولی بر این باور بود که برای رسیدن به هدف می توان از هر ابزار و شیوه ای استفاده کرد هرچند غیر اخلاقی و غیر انسانی باشد. و این همان شیوه ای است که ترامپ در کنار زدن هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیشین بکار برد. واین همان سیاستی است که اینک جامعه آمریکا را دچار دودستگی کرد؛ پس از آنکه ترامپ اطلاعات گمراه کننده ای را دردستور کار قرار داد و برخی افراد نیز این امر را پذیرفتند؛ حتی اگر بدانند که این امر دروغی بیش نیست تا از این طریق به اهداف اصلی خود برسند.

اوباما به این دلیل گفت آنچه که باعث تشدید دودستگی در جامعه امریکا شد، انتشار اطلاعات گمراه کننده در اینترنت است. میلیون ها نفر در امریکا هستند که تایید می کنند که جو بایدن یک سوسیالیست است و یا هیلاری کلینتون از یک باند شرور سوءاستفاده جنسی از کودکان بوده است. اینها مسائلی هستند که علیه سیاستمداران دموکرات ترویج و تبلیغ می شد.

تقلب و فریبکاری

دونالد ترامپ روز گذشته حملات جدیدی علیه نظام دموکراسی به راه انداخت؛ او نظام دموکراتیک کشور را نه تنها در انتخابات اخیر به فریبکاری و تقلب متهم کرد؛ بلکه تمام انتخابات سابق را زیرسوال برد و گفت: این انتخابات تقلبی ترین انتخابات در تاریخ آمریکاست. بدین معنا که او اذعان می کند که تاریخ آمریکا آکنده از تقلب و فریبکاری است و تقلب در این دوره اخیر بیش از دوره های سابق است.

مهمترین واقعیتی که به شکاف در جامعه امریکا دامن زد، رویکرد نژادپرستانه است. نژادپرستی ترامپ که به خودپسندی و تکبر وفساد و دروغگویی و فریبکاری مشهور است، اخیرا بسیار بروز پیدا کرد و بخش گسترده ای از جامعه امریکا در این رفتار ناپسند و رویکردهای غیر انسانی از ترامپ تبعیت می کنند و از همان احساسات نژادپرستانه برخوردارند که اگر این رویه ادامه یابد امریکا را به سمت دیکتاتوری خواهد کشید. بنابراین می توان گفت که ترامپ فریبکارترین رییس جمهور در تاریخ آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها