واکنش کاربران یمنی به هشدار جدی المشاط به سعودی‌ها

واکنش کاربران یمنی به هشدار جدی المشاط به سعودی‌ها
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 18:27

کاربران یمنی به سخنرانی مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و همچنین ماجرای بندر الحدیده واکنش نشان دادند.

العالم-داغ های مجازی

درپی اظهارات مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن که در آن به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی هشدار داده بود، واکنش گسترده ای در فضای مجازی در تایید وی از طریق توییت هایی که او را از ابتدای سخنرانی همراهی می کردند، شکل گرفت.

مهدی المشاط روز گذشته طی پیامی به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد که اگر می خواهند احساس خوش‌بینی کنند باید از راه های بشر دوستانه و با صلح وارد شوند.

وی بیان داشت:" هیچ یک از مسئولان ائتلاف متجاوز سعودی تا زمانی که وارد مسیر صلح و راه حل های مسالمت آمیز نشده اند، نباید (در مورد تحولات یمن) احساس اطمینان و خوش‌بینی کنند".

وی در پاسخ به نماینده عربستان در شورای امنیت که طی اظهاراتی نسبت به مسئله یمن ابراز خوش‌بینی کرده بود گفت:" خوش‌بینی تو تا زمانی که محاصره و جنگ ادامه دارد، نابجاست".

وی خطاب به مسئولین افزود:"همه ما باید به مسئولیت های خود عمل کنیم و هر کسی که خود را شایسته پذیرش این مسئولیت نمی داند باید قبل از اینکه مورد لعن و نفرین قرار گیرد، ناتوانی خود را اعلام کند".

المشاط همچنین تاکید کرد:" مسئولیت پذیری ما باید در سطح فداکاری ها و انتظارات ملت یمن باشد و این, مسئولیت بسیار بزرگی است. ما باید همه سختی ها را به فرصت بدل کرده و همه این چالش ها را به زمینه ای برای محقق ساختن انتظارات و خواسته های ملت یمن تبدیل کنیم".

این مقام یمنی گفت:" نکات مثبت زیادی وجود دارد و ما زیاد از آنها سخن نمی گوییم چرا که شهروندان یمنی آنها را به خوبی درک می کنند. باید بر جوانب منفی تمرکز کرده و آنها را به همراه شکاف های موجود از بین ببریم".

کاربران توییتر با انتشار فوری اظهارات مهدی المشاط در صفحه های خود، سخنان وی را بطور گسترده ای پوشش دادند:

از سویی دیگر، سازمان ملل برای کودکان یمنی مواد غذایی فاسد و داروهای تاریخ مصرف گذشته وارد بندر الحدیده کرده است. چنانکه صدها نفر از کودکان و زنان و افراد سالخورده آواره در اردوگاه های الحدیده حدود پنج ماه است که بدون آب و غذا مانده اند. موضوعی که مقامات محلی الحدیده را از اقدام سازمان های موسوم به بشردوستانه که خالی از هر نوع انسانیت است، در بهت و حیرت فرو برد.

ارسال این محموله های تاریخ گذشته با کشتی های کمک رسان سازمان ملل به بندر یمن، خشم مردم یمن را به شدت برانگیخت.

کاربری به نام "نورالدین فارس 2" درمورد بندر الحدیده نوشت:

هزاران تن غذای فاسد و داروی تاریخ گذشته در بندر الحدیده، چهره کریه سازمان های بین المللی را آشکار می کند که مدعی بشردوستی هستند.

پربیننده ترین خبرها