صهیونیست‌ها سرخوش از حمله به سوریه؛ چرا؟

صهیونیست‌ها سرخوش از حمله به سوریه؛ چرا؟
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 22:56

رژیم صهیونیستی پس از حمله به مواضع سوریه علنا مسئولیت آن را به عهده گرفت و فرماندهان ارتش صهیونیستی مانند بنی گانتس وزیر جنگ از آن ابراز خوشحالی کردند، اما سوال این است که چرا این حجم از خوشحالی آنهم در حالیکه این اولین نوع از چنین حملاتی نیست؟

العالم – کشکول

ادعای مسئولین صهیونیست درباره اینکه نیروهای سوری در حال مین گذاری در جولان بودند و این حمله در پاسخ به آن انجام شده، فقط برای مصارف داخلی و تحقق منافع سیاسی عده ای در این رژیم است.

واقعیت آن است که گانتس به گونه ای این حمله را نوعی پاسخ بازدارنده به محور مقاومت و سوریه جلوه داد که همه دریافتند می خواهد خود را جانشین نتانیاهو معرفی کند.

رسانه های صهیونیستی نیز که خواستار به قدرت رسیدن رهبران سفاکتری هستند، به آن دامن زدند به ویژه که جامعه صهیونیستی به خاطر پرونده های فساد نتانیاهو، برکناری وی را خواستار است.

این در حالی است که نتانیاهو و حزبش لیکود به خاطر پایان ریاست جمهوری ترامپ که قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، با حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه موافقت کرد و کوشید با استفاده از قرارداد قرن، به آرمان فلسطین پایان دهد، در موضع ضعف هستند.

در بعد امنیتی نیز، رژیم صهیونیستی شدیدا نگران پاسخ کوبنده حزب الله لبنان به شهادت یکی از رزمندگانش در حمله هوایی اسرائیل به سوریه در ژوئیه 2020 است که حضور مستشاران ایرانی در سوریه و دستیابی حزب الله به موشک های نقطه زن و توانایی اش برای هدف قراردادن پهبادهای پیشرفته اسرائیلی، به این نگرانی افزوده است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی می داند که به رغم حمایتهای آمریکا به ویژه ترامپ، قادر به جنگ همه جانبه علیه لبنان یا سوریه نیست به همین دلیل می کوشد با انجام چنین حملاتی و استمرار حمایت از تروریستهای سوریه، از آن برای تحقق اهداف سیاسی داخلی اش بهره برداری کند، اما بهتر آن است که این رژیم بداند چنین ماجراجوییهایی بی پاسخ نخواهد ماند و در نهایت به شعله ور شدن آتش جنگی همه جانبه منجر خواهد شد که نتیجه آن نابودی ابدی رژیم خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها