غارت یک کلیسا در حسکه سوریه

غارت یک کلیسا در حسکه سوریه
سه شنبه 4 آذر 1399 - 14:06

خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد : تروریست‌های مزدور در ادامه اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم در منطقه راس العین در حومه شمال غربی حسکه اموال یکی از کلیساهای این منطقه را غارت کردند.

العالم - سوریه

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منابع محلی به خبرنگار این خبرگزاری در حسکه گفتند که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران آنها، مبلمان، تجهیزات فلزی و اقلام مسی را علاوه بر وسایل برقی از کلیسای «مار توما» در محله کلیساها در راس العین به سرقت برده اند تا تحت پوشش مقامات دولت ترکیه به خارج از کشور قاچاق کنند.

این منابع همچنین گزارش دادند که تروریست ها به جنایات خود علیه مردم روستاهای منطقه راس العین ادامه می دهند به طوریکه با تصرف مناطق جدیدی از زمین های کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی را سرقت کرده و به کشاورزان اجازه کشت در زمین هایشان را نمی دهند.

در دهم این ماه (۲۰ آبان)، مزدوران اشغالگر ترکیه متعلق به گروه تروریستی «الحمزات» صدها هکتار زمین را با زور اسلحه در روستاهای الدویری ، مساجد، تل البرم، طینه و الحردانه در حومه راس العین تصرف کردند.

ترکیه و مزدوران سوری وفادار به ان اکتبر گذشته در چارچوب عملیات نظامی که «بهار صلح» نامیده و از غرب فرات آغاز شد، در دو عملیات به نام‌های «سپر فرات» و »زیتون خرد شده» از شهر رأس العین تا «تل ابیض» در شرق فرات را اشغال کردند.

تروریست‌ها با هدف اسکان‌دادن خانواده‌های خود اقدام به طرد و آواره کردن ساکنان روستاهای الحسکه می‌کنند.

رسانه‌ها از جمله شبکه «سی ان ان» آمریکا گزارش دادند که خانه‌های صدها غیرنظامی در شهر رأس العین توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه مورد سرقت و غارت قرار گرفته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها