روایت رویترز از آمریکای در حال غرق شدن در کرونا

روایت رویترز از آمریکای در حال غرق شدن در کرونا
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 13:10

کووید ۱۹ بعد از حمله به شهرهای بزرگ آمریکا در بهار گذشته، اکنون شهرها و شهرک های این کشور را گرفتار کرده، شرایط به گونه ای است که یک پزشک آمریکایی از آن به غرق شدن کشورش در باتلاق کرونا تعبیر کرده است.

العالم ـ آمریکا

براساس مصاحبه ای که رویترز با بیش از دوازده نفر از مقامات بهداشت عمومی و مراقبت های پزشکی انجام داده است، بسیاری از بیمارستان های آمریکا با کمبود شدید تخت، تجهیزات و از همه مهم تر کارکنان بالینی شامل نیروهای متخصص وپرستار مواجه است.

موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان ها در سطح ملی در آمریکا افزایش یافته است اما ایالت های غرب میانه در آمریکا -از ایالت اوهایو گرفته تا داکوتا- به طور ویژه تحت فشار هستند.

بر اساس آمار طرح شناسایی کووید، موارد ابتلا در این ایالت ها دو برابر هر منطقه دیگری در ایالات متحده است. از اواسط ماه ژوئن (خرداد) تا اواسط ماه نوامبر (آذر) موارد ابتلا در ایالت های غرب میانه بیش از بیست برابر شده است.

بر اساس این گزارش در هفته منتهی به ۱۹ نوامبر در ایالت داکوتای شمالی به طور متوسط هزار و ۷۶۹ مورد، در داکوتای جنوبی تقریبا هزارو ۵۰۰ نفر از جمعیت این ایالت، در ویسکانسین و ناباراسکا حدود ۱۲۰۰ نفر و در کنزاس نزدیک به هزار نفر مبتلای جدید گزارش شده است.

حتی در بدترین هفته در نیویورک در آوریل گذشته که فعالیت های تجاری تعطیل بودند و وحشت گریبان مردم را گرفته بود، شمار مبتلایان به کرونا در این ایالت هرگز از بیش از ۵۰۰ مورد جمعیت در هر یک میلیون نفر فراتر نرفت.

مقامات بیمارستانی در ایالت های غرب میانه به رویترز گفته اند ظرفیت آنها تکمیل شده یا نزدیک به تکمیل شدن است. بیشتر آنها تعداد بیشتری بیمار را در یک اتاق جای می دهند و از کارکنان شان می خواهند ساعات طولانی تری را به همراه شیف های بیشتر در بیمارستان سپری کنند.

با افزایش شمار مبتلایان در بسیاری از ایالت های محافظه کار، کادر پزشکی می گویند اغلب با چالش هایی برای متقاعد کردن بیماران و رهبران محلی درباره جدی گرفتن این بیماری مواجه هستند.

چنین دیدگاهی که از مقامات ارشد از جمله شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منشا می گیرد اغلب باعث گردهمایی و تجمعاتی در ایالت های غرب میانه و مناطق دیگری شده و باعث شده ساکنان این مناطق استفاده از ماسک را یک موضوع شخصی قلمداد کنند. با وجود این که ترامپ در انتخابات شکست خورده است دو ماه تا پایان دوره او باقی مانده و به نظر نمی رسد تغییری در راهبرد خود در مبارزه با کرونا ایجاد کرده باشد و این در حالیست که این بحران رو به افزایش است.

رویترز نوشت: دفتر مطبوعاتی کاخ سفید از پاسخ به درخواست این رسانه برای توضیح دراین زمینه خودداری کرده است.

برخی از مقامات پزشکی و کارکنان بیمارستانی نمی توانند خود را با سیاست های عدم مداخله دولت وفق دهند در حالی که آنها شاهد این بیماری و درد و رنج مردم هستند.

کووید-۱۹ جان بیش از ۲۵۶ هزار نفر را در آمریکا گرفته است. به رغم کاهش مرگ و میر به دلیل آگاهی بیشتر پزشکان از این بماری و واکسن هایی که شرکت های آمریکا مدرنا و فایرز تولید کرده اند برخی بیمارستان های کوچکتر می گویند از همان داروهای بیمارستان ها در شهرهای بزرگتر استفاده می کنند اما دسترسی کمتری به تجهیزات ای سی یو و کادر درمانی متخصص دارند.

با توجه به این که سرمای هوا حضور مردم در فضاهای بسته پر رنگ تر کرده و مسافرت های فصل تعطیلات، پزشکان در شهرهای کوچکتر آمریکا می گویند انتظار ندارند به زودی گشایشی حاصل شود.

کارکنان پزشکی به رویترز گفته اند انکار بیماری موضوعی عادی در بین مقامات دولتی، اعضای برخی جوامع و حتی بیماران است.

برخی از ایالت های غرب میانه و حوزه های قضایی محلی نیز از این که استفاده از ماسک را اجباری کنند یا مقررات فاصله اجتماعی را اجرا کنند نفرت دارند.

از جمله پیت ریکس فرماندار جمهوریخواه نبراسکا گفته اجازه نمی دهد استفاده از ماسک اجباری شود.

در داکوتا نیز فرماندار این ایالت از اجباری کردن ماسک خودداری کرده و از اعمال محدودیت ها و جلوگیری از گردهمایی ها خودداری کرده است.

دکتر آلیسون شوارتز پزشک بیماری های عفونی در بیمارستانی در ویسکانسین می گوید: دکترها تلاش می کنند رفتارهای مقامات و مردم را درباره کم اهمیت نشان دادن استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تغییر دهند و آنها احساس می کنند که امیدی به انجام این وظیفه وجود ندارد. هرکسی مسئولیت جان خود را دارد اما ما احساس می کنیم که داریم غرق می شویم.

پربیننده ترین خبرها