وقتی سارقان اختلاف پیدا می کنند؛

مزدوران متجاوز در یمن با یکدیگر می جنگند

مزدوران متجاوز در یمن با یکدیگر می جنگند
يکشنبه 9 آذر 1399 - 09:45

منابع یمنی دیروز شنبه از تشدید درگیری‌ها بین نیروهای وابسته به امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن و کشته شدن پنج نفر از جمله دو فرمانده متحد وابسته به امارات خبر دادند.

العالم-کشکول العالم

از نخستین روز تجاوز عربستانی-اماراتی به یمن واضح بود که نتایج آن برای مردم یمن فاجعه بار خواهد بود. دلیل آن بسیار ساده است: پشتیبانان این تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و هرگونه دخالت از سمت این دو در هر امری از امور کشورهای عربی، به معنای ظهور بلایا، فجایع و مصائب است. مصلحت اين دو مداخله گر تنها در خرابی و ویرانی کشورهای عربی و چندپارگی مردم آنهاست.

عربستان و امارات با شعار "بازگرداندن مشروعیت" تجاوزات خود علیه مردم یمن را آغاز کردند و میلیاردها دلار برای خرید افراد سست عنصر هزینه کردند و آنها تحت عناوینی مانند "نیروهای مشروع" به مزدور تبدیل نموده و به جنگ با هم وطنان خود سوق دادند. نتیجه این شد که عربستان و امارات یمن را به بخش های متعددی تقسیم کردند که تحت کنترل باندهای مسلح با عناوین پر زرق و برق درآمده اند.

عربستان و امارات حتی از گروه های تکفیری مانند القاعده و داعش نیز در حمله به ملت یمن استفاده کردند، تا به قدری خرابی، اختلاف، ویرانی و خونریزی را میان مردم یمن بکارند که در آینده هیچ راهی برای التیام این شکاف و بازگشت وحدت میان این ملت باقی نماند.

امروز شش سال از حمله آمریکایی-اسرائیلی-عربستانی-اماراتی به یمن می گذرد. شش سال ویرانی زیرساخت های این کشور و پراکندن مرگ و گرسنگی و بیماری های همه گیر میان مردم، به طوری که هر 10 دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد. اخبار منتشر شده از یمن حاکی از بروز درگیری های خونین میان مزدوران امارات و عربستان است تا اهداف "طوفان قاطع" در جهت اختلاف افشانی را محقق کنند. اختلافی که نه تنها مردم یمن، بلکه گریبان گیر مزدوران عربستان نیز شده است.

از دیروز جمعه، درگیری های خونین در استان ابین در جنوب یمن از سر گرفته شده است. این درگیری میان شبه نظامی های حزب اصلاح، نیروهای هادی تحت حمایت عربستان و شبه نظامی های شورای انتقالی تحت حمایت امارات صورت گرفته است. درپی بمب گذاری در جبهه ساحلی شقره طی این درگیری ها، ده ها تن از دو جبهه کشته شدند که برخی از آنها افسران نظامی بودند. همچنین دیروز شنبه سرهنگ مزدور "خالد ریشان"، فرمانده آنچه "کمربند امنیتی شهر قعطبه" نامیده شده، در کمینگاه استان الضالع در جنوب یمن، به دست مسلحان ترور شد. وی یکی از رهبران شورای انتقالی تحت حمایت امارات بود.

اینها بخشی از دستاوردهای طوفان قاطع هستند که سست عنصران یمن را به مزدورانی تبدیل کرده که برای پول از کشتن یکدیگر نیز دریغ نمی کنند، همانطور که دزدان هنگام تقسیم غنائم با یکدیگر درگیر می شوند.

پربیننده ترین خبرها