تمسخر امارات در تلویزیون رژیم اشغالگر؛ این بهای سازش است

تمسخر امارات در تلویزیون رژیم اشغالگر؛ این بهای سازش است
يکشنبه 9 آذر 1399 - 23:22

امارات به خاطر آنکه به شکلی ذلت بار اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد؛ از سوی تمام دنیا و حتی اسراییلی ها در معرض تمسخر قرار گرفته است.

العالم ـ کشکول

امارات با توافق سازش، خود را از جهان عرب و اسلام جدا کرد امروز حتی از تمسخر شهرک نشینان اسرائیلی نیز در امان نیست و شبکه های تلویزیونی اسرائیلی، نمایشنامه ها و میان پرده هایی را پخش می کنند که مضمون آن تمسخر امارات و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی است.

امارات اخیرا برای جلب هرچه بیشتر رضایت رژیم صهیونیستی و تکمیل روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از عزم خود برای خرید سهام باشگاه اسرائیلی "بیتار قدس" خبر داده است، این در حالی است که هواداران این باشگاه نژادپرست ترین اشخاص در رژیم صهیونیستی هستند و همواره در جریان مسابقات، شعارهای ضد فلسطینی و ضد عربی مانند "مرگ بر عرب" سر داده اند، پس امارات چگونه می خواهد سهام باشگاهی را بخرد که هوادارانش اصلا این کشور را به خاطر عرب بودن محترم نمی شمارند، مگر آنکه امارات بخواهد از هویت عربی خود عدول کند و دیگر خود را یک کشور عربی نداند!

در همین حال شرکت هواپیمایی "فلای دبی" که به ارزان بودن سفرهایش معروف است، روز پنجشنبه گذشته اولین پرواز مستقیم از دبی به تل آویو را پس از گذشت دو ماه از عادی سازی روابط راه اندازی کرد. در مراسم استقبال از هواپیمای فلای دبی در فرودگاه بن گوریون، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حضور داشت.

اما امارات به این میزان از خواری و ذلت در برابر رژیم اشغالگر اکتفا نکرد و برای خوش خدمتی به رژیم اشغالگر، ویزای تمام شهرک نشینان صهیونیست برای سفر به امارات را لغو و تسهیلاتی برای اعطای تابعیت اماراتی به آنان در نظر گرفته است، این در حالی است که رژیم امارات اعلام کرده که از این پس، به شهروندان 13 کشور اسلامی ویزای ورود به این کشور را نمی دهد، جالب آنکه حتی واشنگتن که نزدیکترین هم پیمان رژیم صهیونیستی است تاکنون توافقنامه لغو روادید را با تل آویو امضا نکرده است.

پس از گذشت دو روز از آغاز پروازها میان رژیم اشغالگر اسراییلی و دبی، اتفاقی در فرودگاه بن گوریون در رژیم اشغالگر رخ داد؛ پس از فرود آمدن هواپیمای اماراتی فلای دبی، مقامات اسراییلی به دو زوج اماراتی اجازه ورود به تل آویر را ندادند؛ این در حالی است که یک شرکت اسراییلی آنها را دعوت کرده بود. مقامات رژیم اشغالگر در این باره گفتند که آنها مانع ورود این دو نفر شدند زیرا مدارک آنها کامل نبود. برخی منابع در فرودگاه بن گوریون تاکید کردند که این دو زوج به رفتار نامناسب اعتراض داشتند و به سرعت با اولین پرواز به دبی بازگشتند.

در چارچوب تمسخر همیشگی و علنی امارات، شبکه 11 تلویزیون رژیم اشغالگر یک نمایش طنزآمیز از کشوری به نام "امارات واحد" پخش کرد. در این نمایش ، کشور "امارات واحد" به گونه ای نشان داده شده است که به جز "فیصل" هیچ سکنه دیگری ندارد و دمای این کشور به شدت بالاست. شبکه 12 پیش از این برنامه ای در تمسخر توافق سازش میان "اسراییل" و امارات پخش کرد؛ زیرا این دو پس از سالها که بدون جنگ و درگیری سپری شد، اینک به سازش و صلح دست یافتند! این ویدئو با واکنش گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی روبرو شد. شبکه 12 همچنین در یکی از برنامه های طنزآلود خود ویدئویی منتشر کرد و در آن دو نفر نقش بن زاید و نتانیاهو را ایفا کردند که در یک هواپیما موضوع سازش را بررسی می کنند.

سخن آخر آنکه مسلم است که تنها رژیم اشغالگر است که از این توافق سازش سود برده است. نتانیاهو می کوشد تا با توافق های سازش، نگاه افکار عمومی را از پرونده های فساد منحرف کند. او همچنین با آن توافقات توانست انزوای رژیم اشغالگر را بشکند. اما امارات به جز ذلت و خواری هیچ چیز عایدش نشد. اما رؤیایش در کسب سود مالی هنگفت از طریق توافق سازش، می بایست از کشورهایی که در سازش بر آن سبقت گرفتند، درس عبرت بگیرد؛ آنها به جز بدهی های بی شمار و اوضاع اسف بار چیزی به دست نیاوردند.

پربیننده ترین خبرها