جنگنده های صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض می کنند

جنگنده های صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض می کنند
سه شنبه 11 آذر 1399 - 09:19

خبرنگار تلویزیون العالم دیروز دوشنبه از پرواز گسترده هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در آسمان بیروت، پایتخت لبنان خبر داد.

العالم-داغ های مجازی

لبنانی ها با هشتگ "جنگ من در آسمان است" به نقض حریم هوایی کشور خود انتقاد کردند و برخی نیز دولت و ضعف آن در حفظ امنیت کشور را به سخره گرفتند.

آژانس ملی رسانه ای لبنان گزارش داد که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی، حریم هوایی لبنان را بر فراز استان نبطیه به شدت نقض کرده اند و به اقلیم التفاح نیز رسیده و حملاتی ساختگی در ارتفاع کم انجام داده اند که به آسمان رود لیتانی، قلعه شقیف، یحمر، ارنون، کفرتبنیت، الدویر، الشرقیه، قعقعیه الجسر و مناطق بقاع غربی هم رسیده است.

آسمان صیدا و شرق آن نیز شاهد پرواز جنگنده های صهیونیستی در ارتفاع متوسط بر فراز جزین و اطراف آن بوده است. بیروت و حومه آن، شهرستان جبیل، و شهرستان کسروان، حاصبیا و منطقه عرقوب نیز شاهد این پروازها در آسمان خود بوده اند.

این درحالی است که قایق های اشغالگران نیز حریم آبی لبنان را در دو روز گذشته نقض کرده اند.

طی ماه های اخیر، به دلیل تخلفات زمینی، هوایی و دریایی از سمت رژیم صهیونیستی، تنش در مرزهای لبنان-فلسطین شدت گرفته است.

در سال 2000 حزب الله لبنان نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در جنوب شکست داد. پس از آن سازمان ملل آنچه را که به "خط آبی" معروف است در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی تعریف کرد تا خروج را تایید کند، اما این خط مرزهای رسمی را به درستی رعایت نکرده است.

کاربران با انتشار گسترده هشتگ "جنگ من در آسمان است" به این تجاوزات رژیم اشغالگر واکنش نشان دادند:

پربیننده ترین خبرها