پایان عصر گلکسی نوت سامسونگ نزدیک است

پایان عصر گلکسی نوت سامسونگ نزدیک است
سه شنبه 11 آذر 1399 - 12:20

به نظر می‌رسد سامسونگ دیگر قصد ندارد گوشی‌های گلکسی نوت را تولید کند.

العالم

برخی منابع به رویترز گفته‌اند شرکت سامسونگ ممکن است از سال آینده میلادی دیگر گوشی‌های گلکسی نوت را تولید نکند؛ اقدامی که دلیل آن کاهش شدید تقاضا برای گوشی‌های پرچمدار و گران‌قیمت در بحبوحه شیوع بیماری کووید-۱۹ عنوان شده است.
گلکسی نوت -- که آن را با صفحه نمایش بزرگ و قلمش می‌شناسند -- یکی از دو برند اصلی تلفن‌های همراه سامسونگ است. سامسونگ در کنار گلکسی نوت، گوشی‌های موسوم به گلکسی اس را نیز تولید می‌کند که در مقام مقایسه صفحه نمایش کوچکتری دارند و معمولاً در ماه‌های نخست هر سال عرضه می‌شوند.
سه منبع که نخواستند نامشان فاش شود در این خصوص به رویترز گفته‌اند: «در حال حاضر این شرکت کره‌ای برنامه‌ای برای تولید یک گوشی گلکسی نوت در سال ۲۰۲۱ ندارد.»
اما یکی از این منابع افزود سامسونگ قصد دارد بهترین گوشی جدید گلکسی اس -- گلکسی اس ۲۱ اولترا -- را به قابلیت استفاده از قلم نوری مجهز کند. همچنین نسخه جدید تلفن همراه تا‌شونده سامسونگ که به طور مجزا فروخته می‌شود به امکان استفاده از قلم الکترونیک مجهز خواهد شد.
یک منبع دیگر نیز گفت منابع شرکت سامسونگ که معمولاً برای تولید گوشی گلکسی نوت صرف می‌شود حالا به کانال گوشی‌های تا‌شوی این شرکت منتقل خواهد شد.
سامسونگ از اظهارنظر درباره این خبر امتناع کرده است.
تام کانگ، تحلیلگر مرکز پژوهشی Counterpoint می‌گوید انتظار می‌رود فروش گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ امسال با یک‌پنجم کاهش به ۸ میلیون گوشی برسد. همچنین انتظار می‌رود فروش گوشی‌های گلکسی اس این شرکت امسال با کاهشی ۵ میلیونی به کمتر از ۳۰ میلیون تلفن همراه برسد.
سامسونگ نخستین بار گوشی گلکسی نوت را در سال ۲۰۱۱ عرضه کرد و صفحه نمایش بزرگ آن، هموارکننده مسیر سایر شرکت‌ها برای عرضه گوشی‌هایی با صفحات نمایش بزرگتر بود. همچنین این گوشی در سال ۲۰۱۱ به سامسونگ کمک کرد برای نخستین بار اپل را به عنوان بزرگترین تولیدکننده تلفن‌های همراه جهان پشت سر بگذارد.
گلکسی نوت ۲۰ امسال با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و همانند قیمت پایه گلکسی اس ۲۰ عرضه شد؛ در حالی که قیمت پایه آیفون ۱۲ شرکت اپل ۷۹۹ دلار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها