تلاش نتانیاهو برای فرار از اتهام ترور

تلاش نتانیاهو برای فرار از اتهام ترور
پنج‌شنبه 13 آذر 1399 - 14:35

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره دست داشتن این رژیم و شخص وی در ترور دانمشند هسته‌ای ایران پرسیده، گفته است که این اتهامات "ادعایی بیش نیست"، و هرگز به این اتهامات پاسخ نمی‌دهد.

العالم- درگوشی

"بنیامین نتانیاهو" در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه پخش اسرائیل "کان" درباره دست داشتن تل‌آویو در ترور شهید "محسن فخری‌زاده" اینگونه پاسخ داد: چنین ادعاهایی بسیار شنیده می‌شود، خواه صحت داشته باشد یا نه، او نمی‌خواهد به آن پاسخ دهد. در حالی‌که شواهد نشان می‌دهد که این رژیم اشغالگر در ترور این شهید ارجمند نقش داشته است.

نتانیاهو طی یک کنفرانس خبری در سال 2018 همزمان با خروج یک‌جانبه دولت واشنگن از توافق هسته‌ای با ایران( برجام)، درباره این دانشمند شهید ایرانی هشدار داده، و در حالی‌که تصویر وی در دست داشت از افزایش قدرت هسته‌ای ایران طی سال‌های اخیر سخن می‌گفت.

نتانیاهو در سال 2018 ژست آدم‌های شجاع را به خود گرفت و درباره محسن فخری‌زاده سخن گفت؛ ولی او حالا که نگران و بیمناک از پیامدهای گفته‌های خود است، و تمامی شواهد به گفته "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران از دست داشتن صهیونیست‌ها در ترور این دانشمند ایرانی حکایت دارد، نتانیاهو هنگام پاسخ دادن به خبرنگار مرکز پخش کان، با حالت ترس این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که هرگز به آن پاسخ نمی‌دهد.

تلاش نتانیاهو برای شانه خالی کردن از مسئولیت دست داشتن صهیونیست‌ها در ترور شهید فخری‌زاده موید این واقعیت است که نتانیاهو که ریاست دولت رژیم اشغالگر را بر عهده دارد، بسیار ضعیف و ترسوتر شده است. چرا که رویترز نیز به نقل از سه مسئول آمریکایی و مسئولان اسرائیلی تأکید کرده که موساد پشت این ترور قرار دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که عناصر موساد برای ترور این دانشمند هسته‌ای ایران بارها تلاش کردند ولی هر بار شکست می‌خوردند.

ترس و وحشت صهیونیست‌ها از هرگونه پاسخ ایران به جنایت ترور شهید فخری‌زده، باعث شد آنها بسیار هذیان‌گویی کنند، طوری‌که امروز رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که یک شخصیت امنیتی بلندپایه اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است که ایران اهداف بزرگی از جمله میادین گازی تحت اشغال اسرائیل را برای انتقام شهید فخری‌زاده تعیین کرده است، و ایران در پی انتقام از اسرائیل است حتی اگر این به تنشی بزرگ میان طرفین منتهی شود و خدا می‌داند که پاسخ ایران چگونه و در چه سطحی خواهد بود.

در همین حال، "جو بایدن" رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز گذشته بر تعهدش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد و اظهار داشت که بهترین راه برای برقراری ثبات نسبی در منطقه خاورمیانه تعامل با برنامه هسته‌ای ایران است. همزمان "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که این اتحادیه برای نجات توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کند و او در همین راستا، با وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرده و خواستار نشست وزرای خارجه کشورهای طرفِ این توافق تا پایان سال جاری میلادی شده است.

بورل تأکید کرد که این توافق تنها راه جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای است. قرار است بورل با نمایندگان فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین با هدف ایجاد راهکارهایی برای حفظ توافق هسته‌ای و نحوه اجرای کامل و کارآمد این توافق از سوی تمامی طرف‌ها، دیدار کند.

السید ابو ایمان

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها