به مناسبت روز جهانی معلولان

درخواست سازمان ADHRB از دولت بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی معلول

درخواست سازمان ADHRB از دولت بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی معلول
جمعه 14 آذر 1399 - 13:19

سازمان حقوقی آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین ADHRB در روز جهانی معلولان ، از نقض حقوق زندانیان معلول در زندان های بحرین انتقاد کرد و آزادی زندانیان سیاسی معلول از زندان های رژیم آل خلیفه را خواستار شد.

العالم - بحرین

این سازمان در روز سوم دسامبر که توسط سازمان ملل به عنوان روز جهانی معلولان اعلام شده است، از ادامه نقض حقوق معلولان در کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه بحرین انتقاد کرد و خواهان کم شدن میزان اهانت و تعرض به افراد معلول در زندان های بحرین شد و بر اعطای کامل حقوق معلولان از جمله حق درمان پزشکی بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرد.

بحرین، یکی از طرف های امضا کننده توافق حقوق معلولان است و به موجب ماده های 4 ، 15 ، 16 و 25 تبعیض درحق افراد معلول برای برخورداری از عدالت ممنوع است.

رژیم بحرین همچنین به ادامه شکنجه و بدرفتاری با معلولان متهم است و طبق این توافق، از کشورها انتظار می رود که به قربانیان خشونت کمک کنند.

افراد معلول در بحرین در دسترسی به نظام قضایی با مشکل روبرو هستند و حقوق و آزادی های مرتبط با آن همواره نقض می شود.

همچنین ضعف مالی و فقر در داخل کشور ، بسیاری از بحرینی ها را از گرفتن وکیل مدافع شخصی منع می کند.

سازمان حقوقی آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین، گزارش هایی را درباره شکست وکلای انتخاب شده از طریق این دادگاه برای حاضر شدن در دادگاه و عمل به وظایفشان طی برنامه های زمان بندی شده دادگاه ها منتشر کرد.

دکتر عبدالجلیل السنکیس فعال حقوق بشر بحرینی از جمله افراد معلول در زندان های بحرین است که در زندان جو با اهمال پزشکی مسئولان زندان روبرو بوده است و مسئولان زندان بیش از دو سال است که از تامین نیازهای پزشکی وی خودداری می کنند.

السنکیس به حبس ابد محکوم شده است و مقامات بحرینی وی را مورد شکنجه قرار داده و به ایستادن روی یک پا مجبور کرده اند.

یک زندانی دیگر به نام "حسین علی بربر" که با مشکلات جسمی بسیار روبرو است، به علت شکنجه در دوران بازداشت و بازجویی با اهمال پزشکی از سوی مسئولان زندان های بحرین روبرو شده است.

وی 8 سپتامبر 2019 به مطب منتقل شد و پس از بازگشت به سلول خود در زندان جو، مورد شکنجه واقع شد و با وجود وضعیت معلولیتی که دارا بود، تحت هیچ گونه مراقبت و درمان پزشگی بیشتر قرار نگرفت.

خانواده های محکومان معلول در زندان های بحرین، با ارسال نامه هایی برای مقامات آل خلیفه ، خواهان بهبود شرایط فرزندان زندانی خود شده اند.

سازمان حقوقی آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین ، همچنین از جامعه بین المللی خواسته است که بحرین را برای اتخاذ تدابیر ملموس درجهت حمایت از حقوق افراد معلول از جمله حق درمان پزشکی بدون قید و شرط در زندان تحت فشار قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها