شراب اسرائیلی، حکام امارات را مست کرده است!

شراب اسرائیلی، حکام امارات را مست کرده است!
جمعه 14 آذر 1399 - 18:36

شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" به نقل از یک مقام آمریکایی که وزیر خارجه این کشور را در سفرش به امارات در ماه گذشته همراهی کرده، گزارش داده که امارات از هرگونه اعتراض به اشغال سرزمین‌های عربی توسط رژیم اسرائیل صرف نظر کرده و "روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی در حال شکوفایی است".

العالم- کشکول

این شبکه تلویزیونی افزود، امارات ماه گذشته میزبان گروهی از رهبران شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین از کرانه باختری بود که اسرائیل پس از جنگ با اردن، سوریه و مصر آنها را در سال 1967 به اشغال خود درآورد، و همچنین امارات در ماه اکتبر اجازه واردات مشروبات الکلی تولید شده توسط شرکت‌های اسرائیلی مستقر در بلندی‌های جولان که از سال 1967 به اشغال این رژیم درآمده را مجاز دانسته است.

سی‌ان‌ان عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را در مقایسه با توافق کمپ دیوید در سال 1978 و برقراری روابط این رژیم با مصر و اردن در سال 1994 و موریتانی در سال 1999 بسیار تعجب برانگیز دانست و این امر در حجم توافقنامه‌ها و سفرهای دوجانبه هیئت‌های اماراتی و اسرائیلی طی همین چند مدت اخیر منعکس شده است.

امارات از زمانی‌که از عادی‌سازی روابطش با رژیم اسرائیل خبر داده، تمام تلاش‌هایش را برای متقاعد کردن دیگر کشورهای عربی برای پیوستن به صف عادی‌سازی به کار گرفته است و لذا بحرین و سودان با صهیونیست‌ها روابط‌شان را عادی کرده‌اند و عربستان سعودی نیز به نظر می‌رسد با برداشتن چنین گامی زیاد فاصله ندارد.

البته امارات فقط کشورهای عربی را برای پیوستن به صف عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تحت فشار قرار نمی‌‌دهد بلکه گزارش‌های رسانه‌ای حاکیست که امارات اسلام‌آباد را با اهرم کارگران پاکستانی تحت فشار گذاشته و آن را مجبور می‌سازد با رژیم اشغالگر روابط رسمی برقرار کند.

افزون بر موارد فوق‌الذکر، امارات که ادعا کرده که به دلیل دفاع از حقوق ملت فلسطین روابطش با اسرائیل را عادی کرده است، ولی تاکنون ما شاهد هیچ‌گونه اقدام عملی این کشور در دفاع از ملت فلسطین و قضیه فلسطین نبوده‌ایم و ملت فلسطین هر ساعت از روز شاهد ترور و جنایات صهیونیست‌ها در همه سطوح هستند. آیا بهتر نیست که این سوال را بپرسیم که آیا حکام امارات از مستی این توافق ننگین بیدار می‌شوند یا خیر؟

پربیننده ترین خبرها