عربستان شرکای منطقه ای خود را برای تسلیم در برابر قطر به خط کرد

عربستان شرکای منطقه ای خود را برای تسلیم در برابر قطر به خط کرد
شنبه 15 آذر 1399 - 18:20

وزیر خارجه عربستان بالاخره با عقب نشینی از شروط سیزده گانه اش، شرکای منطقه ای خود را برای تسلیم در برابر قطر به صف کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانس‌پرس درباره بحران قطر نیز پیش‌بینی کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس به زودی به توافق نهایی در این باره برسند.

وزیر خارجه عربستان افزود: با متحدان خود درباره دست ‌یابی به راه حل با قطر به طور کامل همکاری می‌کنیم. احتمالات فوق العاده مثبتی در خصوص دست‌یابی به توافق نهایی در این باره وجود دارد.

عربستان سعودی تیرماه 1396 حدود دو هفته پس از قطع مناسبات با قطر به اتهام حمایت از تروریسم، یک فهرست شامل 13 شرط از سوی چهار کشور عربی شامل عربستان و دیگر همپیمانانش شامل مصر، امارات و بحرین برای تجدید روابط به دوحه ابلاغ و به خیال خودشان تنها 10 روز به قطر فرصت دادند که آمادگی خود را برای اجرای این شروط اعلام کند.

اما حالا پس از سه سال ریاض با سرافکندگی، نه تنها از شروط 13 گانه خود در برابر قطر عقب نشینی کرده بلکه شرکای منطقه ای خود را برای تسلیم در برابر دوحه به خط کرده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری فرانس‌پرس طبق سنت های این روزای این کشور، بحث برنامه هسته ای ایران را نیز پیش کشید و بر ضرورت مشورت با کشورهای حوزه خلیج فارس درباره هرگونه توافق هسته‌ای جدید میان ایران و آمریکا تاکید کرد.

همزمان عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین نیز در سخنانی گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس آماده مذاکره با ایران هستند.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: نیاز مهمی به بررسی توافق هسته‌ای ایران و مذاکره در این باره وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها