آغاز تحقیقات درباره سگ‌های تشخیص‌دهنده کووید-۱۹

آغاز تحقیقات درباره سگ‌های تشخیص‌دهنده کووید-۱۹
يکشنبه 16 آذر 1399 - 08:22

به گفته پژوهشگران، می‌توان از سگ‌ها برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ استفاده کرد.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت پی‌ای میدیا، به گفته پژوهشگران، تربیت سگ‌ها برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا از طریق حس بویایی حساس آنها می‌تواند به مقابله بشر با بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

پژوهشگران استرالیایی تربیت ۱۴ سگ را برای شناسایی ویروس کرونا به کمک حس بویایی آنها آغاز کرده اند. اگر این آزمون موفقیت‌آمیز باشد، از این سگ‌ها برای بررسی سریع و دقیق مراجعان به اماکن مختلف استفاده خواهد شد.

پژوهش‌های پیشین حکایت از آن دارد که سگ‌ها قادرند بوهای ناشی از ابتلای انسان به برخی از بیماری‌های ویروسی را شناسایی کنند.

به گفته یکی از این محققان در دانشگاه آدلاید، این پژوهش دقت قوه تشخیص ویروس کرونای سگ‌ها را از طریق بررسی ذرات تعرق انسان ارزیابی خواهد کرد. در این تحقیق قرار نیست سگ‌ها به طور مستقیم به تجسس افراد مبتلا به کووید-۱۹ بپردازند. به گفته او، می‌توان از این سگ‌های تربیت‌شده در فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مناطقی که قرنطینه در آنها اعمال می‌شود استفاده کرد.

به باور پژوهشگران، در صورت موفقیت این طرح، سگ‌ها قادر خواهند بود حتی دقیقتر از تست پی‌سی‌آر، وجود ویروس کرونا را در بدن افراد بدون علامت و یا در ساعات نخست ابتلای افراد تشخیص دهند. قرار است نتایج این پژوهش در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها