هشتگ جان یمنی ها در خطر است، دوباره ترند شد!

هشتگ جان یمنی ها در خطر است، دوباره ترند شد!
يکشنبه 16 آذر 1399 - 22:48

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان و حقوق دانان هشتگ جان یمنی ها در خطر است برای به تصویر کشیدن رنج مردم یمن ناشی از محاصره و تجاوز سعودی ها و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی و معیشتی و وقوع بدترین بحران انسانی جهان، را به صدر هشتگ های یمن کشاندند.

العالم داغهای مجازی

فعالان یمنی روز شنبه پویش الکترونیکی گسترده ای در شبکه های اجتماعی با عنوان# جان یمنی ها در خطر است برای نجات ارزش پول ملی پس از کاهش شدید اخیر آن و توقف جنگ های خونین ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن که به نابودی اقتصادی کشور و زیر ساخت ها منجر شده و هزاران شهید و زخمی و معلول بر جای گذاشته به راه انداختند.

فعالان ،ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول سقوط پول ملی دانستند و در هزاران توییت سقوط پول ملی را اعدام گروهی مردم یمن دانستند زیرا موجب سقوط نهادهای خدماتی می شود.

فعالان اجتماعی تاکید کردند هدف از پویش الکترونی؛ انتقال رنج مردم یمن ناشی از بحران اقتصادی به وجود آمده از حملات وحشیانه و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی و معیشتی یمنی ها و وضعیت خطرناکی است که کشور در صورت عدم دخالت برای نجات مردم یمن پیش از وقوع این فاجعه با آن روبرو می شود.

سازمان ملل نیز زنگ خطر وضعیت فاجعه آمیز انسانی یمن را پس از افزایش سوء تغذیه و رسیدن به قحطی پس از ادامه محاصره مردم یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی را به صدا درآورد.

دیوید بیزلی مدیر کل برنامه جهانی غذا نیزتاکید کرد یمن در آستانه قحطی است. وی از دنیا خواست برای نجات میلیون ها خانواده که در اوج نیاز هستند دست به کار شوند. وی برآورد کرد شمار کسانی که از سوء تغذیه رنج می برند در نیمه اول سال آتی به 5 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر تیم کارشناسان وابسته به سازمان ملل مسئول یمن نیز سومین گزارش خود را به شورای امنیت داد و از نقض گسترده حقوق بشر ناشی از ادامه محاصره ائتلاف متجاوز سعودی به یمن سخن گفت و سیاست گرسنه نگاه داشتن را وسیله ای از وسایل تجاوز به یمن دانست.

کمال الجندوبی رئیس گروه کارشناسان بین المللی نیز تاکید کرد غیر نظامیان یمن با محاصره بی وقفه در آستانه گرسنگی قرار دارند.

وی گفت: سیاست گرسنه نگاه داشتن به شکل ویرانگری بر غیر نظامیان تاثیر دارد و به بروز بدترین بحران انسانی منجر می شود.

کودونگیو مدیر کل سازمان غذا و دارو نیز بر ضرورت زنده نگاه داشتن مردم با ادامه ارسال کمک های بشردوستانه تاکید کرد.

وی گفت : حملات یمن که اولین دلیل نابودی امنیت غذایی در فقیرترین کشورها بوده و بیش از 80 درصد از ساکنانش به کمک های انسانی نیازدارند، باید متوقف شود.

سازمان ملل نیز اواخر سپتامبر گذشته نسبت به خطر کمبود مواد غذایی که به توقف 41 برنامه اصلی انسانی یمن منجر شده هشدار داد و از کاهش میانگین توزیع مواد غذایی و توقف خدمات بهداشتی در بیش از 300 مرکز بهداشتی خبر داد..

پربیننده ترین خبرها