خشم کاربران سعودی از مشاور سابق ولیعهد امارات

خشم کاربران سعودی از مشاور سابق ولیعهد امارات
دوشنبه 17 آذر 1399 - 14:49

مشاور سابق ولیعهد سعودی در توییتی نوشته است "قطار صلح در( شورای همکاری) خلیج‌فارس بدون اطلاع، موافقت و استقبال امارات یک میلی‌متر حرکت درنخواهد آمد". این اظهارات خشم گسترده سعودی‌ها را برانگیخته است.

العالم- داغ‌های مجازی

"عبدالله عبدالخالق" مشاور سابق ولیعهد امارات، روز گذشته در حساب توئیتری خود نوشت: «آنچه در 48 ساعت گذشته رخ داد: نخست یک آتش‌بس سرد و شکننده بود نه یک آشتی میان اعضای شورای همکاری (خلیج فارس)، دوم یک اقدام پیشگیرانه برای تنفس و رهایی از خفقان در شورای همکاری و آماده‌ شدن برای مرحله پس از ترامپ، سوم دستورات سختگیرانه به شبکه الجزیره درباره خط خبری آن صادر شده و چهارم همگی اذعان دارند که هیچ کس در تحریم پیروز نیست و پیروزی در آشتی است گرچه برخی‌ها عکس آن را ادعا می‌کنند."

این سخنان مخالف خطر خبری است که ریاض در حال ترویج آن در خصوص آشتی با قطر است چرا که "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه سعودی اخیرا اعلام کرد که متحدان ریاض نیز در این خصوص در صف کشورش قرار دارند اما این سخنان نشان‌دهنده اختلاف در درون جبهه سعودی- اماراتی است.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ژوئن 2017 به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران راه به جایی نبرده؛ چرا که قطر شروط 13 گانه این ائتلاف تحریم‌کننده، از جمله کاهش سطح روابط با ایران، را رد کرده می‌کند.

اما این توییت مشاور ولیعهد امارات باعث خشم گسترده در داخل عربستان سعودی شده است. کاربران سعودی با ایجاد هشتگ "عبدالخالق بی‌ادب است"، از امارات خواسته‌اند عبدالخالق را به خاطر توهین به حکومت سعودی پاسخگو کند.

کاربری به نام "@be4after" نوشته است: "تناقض‌گویی‌های عبدالخالق درباره بحران خلیج( فارس):

قبل: با قطر وارد بحرانی بی‌بازگشت شده‌ایم. این بحران احتمالا سال‌ها دوام دارد؛ چرا که چهار کشور بر مواضع‌شان پایبند می‌مانند زیرا مواضع‌شان اصولی است.

بعد: دلایل زیادی نشان می‌دهد که بحران خلیج( فارس) در مسیر حل و فصل است و قطار آشتی راه افتاده و بازگشتی نیست....

#عبدالخالق بی‌ادب است."

کاربر دیگری به نام "Khaled Homoud Alshareef G20" نیز نوشته است: "موضوع جدیدی نیست# عبدالخالق بی‌ادب است، و زمان ادب کردن آن فرا رسیده."

یک کاربر دیگر سعودی به نام "ابو سعود" نیز در توییتی نوشته، فقط عبدالخالق بی‌ادب نیست بلکه دیگر مقام‌های اماراتی نیز بی‌ادب است. او در همین راستا اظهارات برخی مقام‌های اماراتی را بیان کرده است. "#عبدالخالق بی‌ادب است. نه تنها او بلکه..

یوسف العتیبه: از سعودی دولتی سکولار می‌خواهیم.

انور قرقاش: سعودی‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند.

علی النعیمی: وهابیت وارد منطقه شده است.

عبدالخالق عبدالله: تصویر سعودی تاریک است."

کاربر دیگری به نام "BADER" با بازنشر عکسی از عبدالخالق در کنار "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی که به دستور مستقیم "محمد بن‌سلمان" ولیعهد کشته شد، نوشته است: "موضع تو تخریب روابط امارات و سعودی است.. . تصویر گویاتر از کلام است."

پربیننده ترین خبرها