۶ کشته در درگیری پلیس اندونزی با ناقضان پروتکل بهداشتی

 ۶ کشته در درگیری پلیس اندونزی با ناقضان پروتکل بهداشتی
دوشنبه 17 آذر 1399 - 18:31

برخورد پلیس اندونزی با یک مخالف دولت این کشور که پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را نقض کرده بود، به درگیری حامیان وی با پلیس و کشته شدن ۶ نفر از آنان منجر شد.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه جاکارتا پست اندونزی، "ژنرال فاضل عمران" رئیس پلیس جاکارتا اعلام کرد که نیروهای او یکشنبه شب اطلاعاتی از برنامه اعضای یک گروه مذهبی که در موارد متعدد پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با کرونا را زیر پا گذاشتند دریافت کردند که در عین حال هم این بار قصد داشتند در کار بازجویی از رزق شهاب، رهبر خودشان اخلال ایجاد کنند.

وی در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت که ماموران پلیس قرار بود صبح امروز دوشنبه، رزق شهاب را که تازه از تبعید برگشته است در ارتباط با نقض پروتکل های بهداشتی مهار کرونا در جریان تجمعات ماه گذشته مورد بازجویی قرار دهند، اما با اطلاعات به دست آمده مشخص شد که تعدادی از طرفداران او قصد حمله به پلیس را داشتند که در یک درگیری با پلیس به قتل رسیدند.

ژنرال فاضل افزود: پلیس تحقیقاتی را برای راستی آزمایی اطلاعات دریافتی آغاز کرد و خودرویی را که گمان می رفت متعلق به هواداران شهاب باشد را مورد تعقیب قرار داد، اما خودرو راه ماموران پلیس را بست و حامیان احتمالی او شش مامور پلیس اعزامی را با سلاح گرم و سرد مورد حمله قرار دادند.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس که امنیت آنها به خطر افتاده بود واکنش نشان دادند و در نتیجه شش نفر از ۱۰ فرد حامی احتمالی شهاب را کشتند و البته بقیه آنها هم از صحنه متواری شدند.

رئیس پلیس جاکارتا در این کنفرانس خبری که سرلشکر دادونگ عبدالرحمان فرمانده ارتش اندونزی هم در آن شرکت داشت، از رزق شهاب خواست که به اخطارهای پلیس عمل و از مانع تراشی در اجرای قانون خودداری کند.
به گزارش ایرنا، این رهبر مذهبی ۵۵ ساله که در سال ۱۹۹۸ دست به تشکیل یک گروه معارض زد، در سال ۲۰۱۷ پیش از ترک اندونزی چهره اصلی گروه موسوم به جنبش ۲۱۲ بود که با "باسوکی تجاهاجا پورناما" موسوم به "آهوک" فرماندار مسیحی سابق جاکارتا مخالف بود. آهوک در نهایت با اتهام اهانت به اسلام زندانی شد.

رزق شهاب ۲۰ آبان ماه امسال به اندونزی بازگشت و مورد استقبال هوادارن خود قرار گرفت. این تجمعات بزرگترین گردهمایی ها در اندونزی از زمان سقوط "سوهارتو" در سال ۱۹۹۸ تاکنون بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها