تخریب مساجد، بخشی از دمکراسی بن سلمانی!

تخریب مساجد، بخشی از دمکراسی بن سلمانی!
دوشنبه 17 آذر 1399 - 21:26

ولیعهد سعودی فکر می کند که با افتتاح کلوپ های شبانه مختلط، رواج موسیقی غربی، بی عفتی و رقص و آواز در میان جوانان، جهان در مقابل نقض حقوق بشر توسط وی علیه مردم کشورش و یمن سکوت می کند اما واقعیت آن است که امروز همه از جنایات و نقض حقوق بشر توسط وی در داخل و خارج عربستان سعودی و تکه تکه کردن مخالفانش آگاهند.

العالم کشکول

از نظر بن سلمان، دمکراسی و فضای باز به معنای بی بند و باری است اما درخواست حتی اندکی آزادی بیان و حقوق بشر از نظر وی، جنایتی بزرگ است که مستحق شکنجه، اعدام و زندان است مانند همان بلایی که بر سر جمال خاشقجی، لجین الهذلول، سلمان العوده و صدها تن دیگر آورده است.

یکی از مهمترین جنایاتی که اخیرا بن سلمان مرتکب شده است، انهدام قبر شیخ شهید آیت الله نمر باقر النمر که در سال 2016 فقط به این خاطر که خواستار برخورد عادلانه رژیم آل سعود با اهالی الشرقیه به عنوان شهروندان سعودی شده بود، اعدام شد.

اخیرا نیروهای امنیتی آل سعود با حمله به منطقه الزاره در جنوب العوامیه در منطقه الشرقیه، مسجد امام حسین (ع) که مقر شهید نمر بود و در آن سخنرانی می کرد را با خاک یکسان کردند.

توجیه آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، جاده سازی به منظور شکوفا نمودن اقتصاد مناطق قطیف و الشرقیه است اما واقعیت آن است که هدف از این اقدام، نه آبادانی بلکه محو تمام آثار شهید نمر و حرکت سیاسی مسالمت آمیزش است.

دو سال قبل نیز بیش از 488 ملک اهالی محله المسوره در العوامیه به بهانه احداث جاده، ویران و اهالی آن رانده شدند و امروز آثار باستانی قطیف مانند قلعه قطیف، مجسمه الوءلوء و مسجد المسأله، به همین بهانه در معرض خطر انهدام قرار دارند، چرا که منطقه قطیف همان منطقه ای است که در سال 2011 علیه ظلم، استبداد و محدودیتهای اجتماعی آل سعود و بن سلمان قیام کرد.

همزمان با تخریب قبر نمر و مسجد امام حسین (ع)، نیروهای امنیتی آل سعود با حمله به الاحساء، سید هاشم الشخص از روحانیون این منطقه را بازداشت و اثاث خانه اش را به هم ریختند، آنان ماه گذشته نیز در اقدامی که نقض تمام موازین اخلاقی، دینی و انسانی بود، سید خضر العوامی و شیخ عباس السعید را بازداشت کردند.

این همان دمکراسی و فضای باز بن سلمانی است، به این معنا که عشرتکده، انحراف، رذایل اخلاقی و برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی مجاز است و هر کسی که با آن مخالفت کند، بازداشت، تخریب، قتل و اره شدن نصیبش خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها