لندن ادعای آمریکا در باره تقلب در انتخابات ونزوئلا را تکرار کرد

لندن ادعای آمریکا در باره تقلب در انتخابات ونزوئلا را تکرار کرد
دوشنبه 17 آذر 1399 - 20:21

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای همسو با سیاست‌های کاخ سفید، مدعی تقلب در انتخابات پارلمانی ونزوئلا شد و نتیجه را مردود اعلام کرد.

العالم ـ اروپا

در گزارش روز دوشنبه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: انتخابات دیروز ونزوئلا آزاد و عادلانه برگزار نشد و منطبق با موازین بین‌المللی پذیرفته شده توسط گروه تماس ونزوئلا نبوده است. از این رو انگلیس این انتخابات را نامشروع تلقی کرده و نتیجه آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

در این بیانیه همچنین خلاف رای دادگاه انگلیس آمده است که لندن همچنان خوآن گوآیدو رهبر حزب مخالف دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور می‌شناسد.

دیروز هم مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده درحالیکه هنوز نتیجه انتخابات پارلمانی ونزوئلا اعلام نشده بود مدعی تقلب در انتخابات این کشور شد.

وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر با اشاره به انتخابات پارلمانی ونزوئلا که پس از ماه‌ها تلاش و چالش سرانجام امروز برگزار گردید، مدعی شد: تقلب در انتخابات ونزوئلا از پیش صورت گرفته است. نتایج اعلامی توسط حکومت غیر قانونی مادورو بر خواسته مردم ونزوئلا تأثیر نمی‌گذارد. وی ادامه داد که آنچه امروز اتفاق می‌افتد یک تقلب و ساختگی است نه انتخابات.

آمریکا پیشتر در جهت دخالت جویی‌های خصمانه در امور کشور مستقل ونزوئلا، این بار در حرکتی به منظور تحریک مخالفان و اثرگذاری منفی بر انتخابات این کشور اقدام به انتصاب "سفیر مجازی" برای این کشور کرد.

واشنگتن با ایجاد صفحه توئیتری و اجرای مراسم مجازی تحلیف و انتصاب جیمز استوری، وی را به عنوان اولین سفیر آمریکا در ونزوئلا پس از ۱۰ سال اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مردم ونزوئلا برای تغییری سرنوشت ساز در مسیر سیاست کشور امروز ۶ دسامبر (۱۶ آذر) به پای صندوق‌های رأی رفتند تا نمایندگان جدید به انتخاب آرا مردم، سرنوشت این کشور را به دست گیرند.

بر اساس اعلام نتایج اولیه انتخابات، حزب چپگرای تحت حمایت دولت نیکلاس مادورو با کسب حداکثری آرا به عنوان پیروز این کارزار معرفی شد.

پربیننده ترین خبرها