امروز برگزار می شود؛

اعتصاب سراسری در جولان اشغالی

اعتصاب سراسری در جولان اشغالی
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 08:46

اهالی جولان اشغالی سوریه در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی در نصب توربین های بادی غول پیکر در اراضی مردم خواستار اعتصاب سراسری در این منطقه شدند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: اعتصاب اهالی جولان اشغالی سوریه قرار است امروز /چهارشنبه/ با هدف جلوگیری از اجرای طرح توسعه ای این رژیم در زمین های اهالی برگزار شود.

بر اساس این گزارش اعتصاب سراسری شامل تعطیلی تمامی نهادهای حیاتی ، تعطیلی مدارس و آموزش از راه دور و حرکت به سوی اراضی که توربین ها در آن نصب شده است ، خواهد بود.

این تصمیم که دفتر سانا در قنیطره خبر آن را مخابره کرد پس از برگزاری نشست کمیته دینی واجتماعی در جولان اشغالی سوریه در اعتراض به نصب توربین های بادی غول پیکر، گرفته شده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی روز سه شنبه اقدام به بستن درب های ورودی اصلی به روستاهای جولان اشغالی سوریه کرده اند ومانع رسیدن اهالی به اراضی کشاوری شان در مناطقی شدند که قرار شده مقامات اشغالگر توربین های بادی غول پیکر را نصب کنند. این در حالی است که اهالی در جاده های منتهی به اراضی کشاورزی شان در مناطق مجدل شمس، سحیتا، بقعاثا و مسعده تجمع کرده تا مانع رسیدن مقامات اشغالگر به اراضی شان شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، رژیم اشغالگر صهیونیستی این پروژه را "ملی" می‌داند و پس از مخالفت کشاورزان به وزارت دارایی خود اجازه مصادره زمین‌ها، جاده‌ها و امکانات روستائیان جولان اشغالی را برای ایجاد این پروژه داده است که با اجرای آن مناطق زیادی از زمین‌های کشاورزی مردم منطقه و سوریه از بین خواهد رفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به رغم قطعنامه های بین المللی فروردین ماه امسال با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان سوریه را به رسمیت شناخت.

پربیننده ترین خبرها