همبستگی یمنی‌ها با سفیر ایران در صنعا

همبستگی یمنی‌ها با سفیر ایران در صنعا
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 14:14

ملت شریف یمن به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا به تحریم مالی "حسن ایرلو" سفیر ایران در صنعا واکنش نشان داده و تأکید کرد که سفیر ایرلو از احترام و اقبال گسترده در میان محافل سیاسی و مردمی یمن برخوردار است.

العالم- داغ‌های مجازی

بازار تحریم مقامات مسئولان و نهادهای ایرانی توسط آمریکا به حدی به کسادی کشیده شده است که حالا واشنگتن در هفته‌های پایانی ریاست ترامپ مجبور شده است دنبال چهره‌های جدید بگردد و در این میان و در آخرین اقدام، دولت ترامپ روز گذشته سفیر جدید ایران در یمن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا در حالی که هنوز حیران از چگونگی حضور سفیر جدید ایران در صنعاست و در حالی‌که هیچ پاسخی برای سعودی‌ها مبنی بر ناکامی در دفاع از آن‌ها درمقابل حملات گاه و بی‌گاه و البته بسیار موثر انصارالله نتوانسته ارائه کند با این کار خواسته است تا هم ادای دینی به گاو شیرده خود در آخرین هفته‌های دولت ترامپ کند و هم به تعبیری جبران مافات کرده باشد.

در اولین واکنش به این تحریم، حسن ایرلو در توییتی بر نقش آمریکا در جنگ علیه یمن و محاصره مردم آن تأکید کرد. وی نوشت: "نقش آمریکا در تعرض به ملت‌های منطقه بویژه یمنی‌ها بارز و مشخص است. محاصره و تجاوز به ملت یمن، اجرای سیاست‌های آمریکایی-صهیونیستی و دستورکار‌های آن در جنگ علیه یمن است. محاصره آمریکایی، قاتل ملت یمن است."

در سلسله واکنش‌هایی توییتری یمنی‌ها به این اقدام خصمانه آمریکا، کاربری به نام "د- محمد النعمانی" نوشته است: "حسن آیرلو، سفیر ایران در یمن از اقبال و احترام ملت یمن برخوردار است و مورد استقبال گسترده محافل سیاسی و مردمی یمن قرار دارد و همین امر خشم ائتلاف متجاوز و اشغالگر اماراتی- سعودی در یمن را برانگیخته و باعث شده است آمریکا تحریم‌هایی را علیه سفیر ایران اعمال کند."

"رضوان الیمانی" نیز اظهارات "حسین امیرعبداللهیان" مشاور بین‌المللی رئیس مجلس شورای اسلامی را بازنشر کرده که گفته است: "اعزام سفیر ایران به یمن پیامی حاوی موضع‌مان درقبال مشروعیتِ مستقر در صنعا و حمایت کامل‌مان از این مشروعیت."

"Yahya Mohemmed" نوشته است: "یکی از واقعیت‌های باطل و فریب رژیم آمریکا این است که این کشور از نیروهای ائتلاف حمایت می‌کند و انواع سلاح‌های ممنوعه را در اختیار آنها قرار می‌دهد از جنایت‌های بی‌شمارشان علیه ملت یمن دفاع می‌کند. آمریکا سفیر ایران در یمن را تحریم کرد به این بهانه که، این انتخاب در طولانی شدن جنگ یمن سهیم است. انگار، آمریکا علاقه‌مند به پایان یافتن جنگ یمن است.!!"

کاربر دیگری به نام "mohamadkazan" در توییتر نوشته است: "وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه سفیر ایران در یمن وضع می‌کند. این تحریم مثلِ آن است که بعد از شکست، سرش را از شدت خشم به دیوار می‌کوبد. چرا که به رغم محاصره زمینی، دریایی و هوایی اعمال‌شده از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی، آمریکایی و صهیونیستی علیه یمن، سفیر ایران از چند روز پیش وارد یمن شده است."

"عباس محمد الهادی" نیز در صفحه کاربری‌اش در توییتر نوشه است: "خطاب به واشنگتن و تحریم‌های آن... حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن و تمامی آزادگان مقاومت تا آخرین نفس مایه نگرانی شما خواهند بود. آنها چیزی ندارند که شما بتوانید مصادره‌اش کنید."

پربیننده ترین خبرها