دادگاه عالی ایالت «نوادا» هم شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرد

دادگاه عالی ایالت «نوادا» هم شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرد
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 14:23

دادگاه عالی نوادا، شکایت ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو نتایج رأی‌گیری در این ایالت را به دلیل نداشتن برهان و ادله کافی، رد کرد.

العالم - آمریکا

در ادامه شکست‌های ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو نتایج رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت‌های کلیدی، این بار دادگاه عالی «نوادا» با شکایت آنها مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادگاه عالی نوادا امروز (چهارشنبه) با رد شکایت ستاد ترامپ، پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت را مجدداََ تایید کرد.

بر این اساس، هفته قبل بود که یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای نوادا طی حکمی اعلام کرد ستاد انتخاباتی ترامپ ادعای خود مبنی بر معیوب بودن دستگاه‌های رأی‌گیری و دستکاری آراء به نفع بایدن را اثبات نکرده است.

دادگاه عالی نوادا امروز با ارجاع به حکم دادگاه منطقه‌ای، تصریح کرد: «ما قانع نشدیم که دادگاه منطقه‌ای در نظر خود درباره عدم ارائه مدارک و ادله کافی برای پشتیبانی از ادعای [ستاد ترامپ] اشتباه کرده است».

به نوشته رویترز، دفتر حزب جمهوری‌خواه در ایالت نوادا نیز در واکنش به این موضوع گفت حکم دادگاه عالی «شدیداََ ناامیدکننده» است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

روز گذشته بود که قضات دادگاه‌های دو ایالت میشیگان و جورجیا شکوائیه‌های ارائه شده توسط «سیدنی پاول» وکیل پیشین رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها