سفر مخفیانه رئیس شاباک به امارات و بحرین

سفر مخفیانه رئیس شاباک به امارات و بحرین
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 17:22

روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم" نوشت: نداف ارگمان رئیس سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل "شاباک" اخیرا مخفیانه برای بررسی تدابیر امنیتی لازم جهت افتتاح سفارتهای اسرائیل در امارات و بحرین، به این دو کشور سفر کرد.

العالم فلسطین اشغالی

این روزنامه افزود: ارگمان در این سفر به منظور تقویت هماهنگی میان شاباک و دستگاههای امنیتی امارات و بحرین با مقامهای امنیتی این دو کشور دیدار کرد.

این روزنامه خاطر نشان کرد که گرچه این دیدار قبل از ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران انجام شد اما هماهنگی امنیتی میان طرفین می تواند عاملی برای مقابله با تلاش ایران جهت اجرای عملیات تلافی جویانه علیه گردشگران و مقامهای اسرائیلی در امارات و بحرین باشد، به ویژه که مقامهای تل آویو پیش بینی کرده اند که امکان دارد ایران، اسرائیلیها را در دبی، هدف قرار دهد، علاوه بر آنکه هدف ایران از حمله به اهداف اسرائیلی در امارات و بحرین، فقط انتقام گیری نیست بلکه برای جلوگیری از اجرای توافق عادی سازی روابط میان طرفین نیز هست.

به نوشته این روزنامه، ارگمان شخصا مسئول اتخاذ تدابیر امنیتی افتتاح سفارتهای اسرائیل در ابوظبی و منامه و کنسولگری اسرائیل در دبی و تامین امنیت پروازهای هواپیماهای غیرنظامی اسرائیل به امارات است.

یسرائیل هیوم تاکید کرد، شاباک مسئول تامین امنیت پروازهای شرکتهای اصلی هواپیمایی اسرائیل یعنی "ال عال" ، "یسرا ایر" و "ارکیع" به دبی، ابوظبی و منامه است. این روزنامه یادآور شد که قرار است که اسرائیل دو دفتر نمایندگی امنیتی در ابوظبی و منامه برای پیگیری تدابیر امنیتی پروازهای اسرائیلی به امارات و بحرین در این دو کشور افتتاح کند که وظیفه افسران شاغل در این دو دفتر، بررسی هویت مسافرین به اسرائیل، بازرسی چمدانهای آنان و بسته های ارسالی به اسرائیل است.

این گزارش حاکیست که افسرانی که در زمان حاضر عهده دار مسئولیت بازرسی چمدانها و بسته های ارسالی در دبی هستند افسران امنیتی اعزامی از نمایندگیهای اسرائیل در بمبئی هند و تل آویو هستند.

پربیننده ترین خبرها