قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری دولت آمریکا با مغرب

قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری دولت آمریکا با مغرب
شنبه 22 آذر 1399 - 10:23

دولت آمریکا قصد دارد قرارداد تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار را با کشور مغرب نهایی کند.

العالم- آمریکا

به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که دولت ترامپ روز جمعه به کنگره اطلاع داده است که قصد دارد قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری را با کشور مغرب نهایی کند. این قرارداد شامل فروش پهپاد و تسلیحات هدایت شونده دقیق خواهد بود.

بر اساس این گزارش، قرارداد تسلیحاتی مذکور شامل پهپادهای ام کیو 9 بی تولیدی شرکت جنرال اتمیک و موشک های هلفایر و تسلیحات هدایت شونده دقیق ساخت شرکت لاکهید مارتین است.

رویترز پیش از این پنجشنبه اعلام کرد که واشنگتن در حال مذاکره برای فروش تسلیحات به مغرب است و به زودی به کنگره اطلاع خواهد داد.

پیش از این ایالات متحده پیشنهاد فروش جنگنده های اف 35 را به امارات متحده عربی ارائه کرده بود تا مقام های ابوظبی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ترغیب کند.

3 منبع آمریکایی نزدیک به مذاکرات نیز گفتند: ایالات متحده در آستانه فروش حداقل 4 فروند پهپاد پیچیده به مغرب قرار دارد.

منابع آگاه افزودند: دولت آمریکا احتمالا طی روزهای آینده درباره این قرارداد با اعضای کنگره مشورت و مذاکره خواهد کرد.

منابع آگاه به این مساله اشاره نکرده‌اند که آیا قرارداد فروش پهپاد به مغرب با توافق اخیر مغرب و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، ارتباطی دارد یا نه.

2 منبع آگاه نیز گفتند: در حالی که وزارت خارجه آمریکا با فروش پهپادهای پیچیده به مغرب موافقت کرده است ولی هنوز معلوم نیست که آیا مقام های آمریکایی اجازه صادرات این پهپادها همراه با تسلیحات جانبی را صادر کرده‌اند یا نه.

اعضای کنگره آمریکا باید در نهایت این قرارداد را تصویب کنند. اعضای کنگره می توانند مانع از فروش این پهپادها به مغرب شوند ولی 2 منبع آگاه گفتند که بعید است که کنگره با فروش این پهپادها مخالفتی داشته باشد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها