روسیه به اتهامات حمله سایبری به نهادهای اطلاعاتی آمریکا واکنش نشان داد

روسیه به اتهامات حمله سایبری به نهادهای اطلاعاتی آمریکا واکنش نشان داد
دوشنبه 24 آذر 1399 - 09:36

سفارت روسیه در آمریکا، تلاش رسانه های این کشور برای متهم كردن روسیه به حملات سایبری را محكوم كرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده تلاش رسانه های آمریكایی برای متهم كردن روسیه به حملات سایبری به ارگان های دولت آمریكا را بی اساس خواند.

سفیر روسیه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در فیسبوک نوشت: ما به تلاش های بی اساس رسانه های آمریکایی برای متهم كردن روسیه به حمله هكرها به ارگان های دولت آمریكا توجه کردیم. ما با مسئولیت پذیری اعلام می کنیم که حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی کشور ما، منافع ملی و درک چگونگی ایجاد روابط بین کشورها مغایرت دارد. روسیه عملیات "تهاجمی" در فضای مجازی انجام نمی دهد.

فدراسیون روسیه توافق های دو جانبه و چند جانبه را در مورد امنیت سایبری را رعایت می کند. علاوه بر این، سفارت روسیه ابتکار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در مورد برنامه جامع اقدامات برای بازگرداندن همکاری روسیه و آمریکا در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی را یادآور شد.

در این پیام آمده است: ما از واشنگتن، همانند سایر پیشنهادهای خود برای ایجاد یک گفتگوی سازنده و برابر بین دو کشور، پاسخی دریافت نکرده ایم.

فدراسیون روسیه به دفعات اتهامات غرب مبنی بر درگیر شدن هکرهای روسی در حملات مختلف را غیرمستند خوانده است. در عین حال، مسکو به غرب پیشنهاد داد که گفتگو درباره امنیت سایبری را از سر بگیرد، اما با جواب رد مواجه شد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک گروه هکری پیچیده با حمایت یک دولت خارجی نسبت به سرقت اطلاعات وزارت خزانه ‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌ های اینترنت و ارتباطات اقدام کرده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز مدعی شد که حمله سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا توسط هکرهای روسی انجام شده است. اما در عین حال هیچ مدرکی برای این ادعا ارائه نشده است.

پربیننده ترین خبرها