عصائب اهل الحق عراق:

شهیدان سلیمانی و المهندس جان خود را برای عراق نثار کردند

شهیدان سلیمانی و المهندس جان خود را برای عراق نثار کردند
دوشنبه 24 آذر 1399 - 20:31

معاون دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» و نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» وابسته به این جنبش در عراق تاکید کردندکه سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید «ابومهدی المهندس» معاون فرمانده الحشد الشعبی عراق جان خود را برای این کشور نثار کردند.

العالم ـ عراق

محمد البلداوی نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق روز دوشنبه در کنگره دشت نینوا در این کشور گفت که شهیدان المهندس و سلیمانی فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش جان خود را برای عراق نثار کردند و به دست حامیان این گروه تروریستی به شهادت رسیدند.

«محمد الطباطبانی» معاون دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در این کنفرانس مطبوعاتی پیروزی بر گروه تروریستی داعش را از طریق همیاری نیروهای الحشد الشعبی و همه نیروهای امنیتی این کشور دانست و گفت: نبرد آزادسازی خاک عراق از داعش تروریست، همه اقشار و طوایف را متحد کرد تا اینکه پیروزی محقق شد.

وی همچنین از همگان خواست تا برای بازسازی خرابی های ناشی از داعش همیاری کنند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در واکنش به این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

به گزارش ایرنا، در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

پربیننده ترین خبرها