فاجعه انسانی و بهداشتی در شهر الجراحی در الحدیده

فاجعه انسانی و بهداشتی در شهر الجراحی در الحدیده
پنج‌شنبه 27 آذر 1399 - 12:41

استان الحدیده واقع در غرب یمن اوضاع انسانی و بهداشتی بسیار وخیمی را ناشی از وخامت اوضاع اقتصادی و شیوع انواع بیماری ها به دلیل محاصره این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی، تجربه می کند.

العالم - یمن

شهر الجراحی، یکی از شهرهای استان الحدیده یمن است که خسارت های بسیاری را از زمان حمله ائتلاف تجاوز و محاصره متحمل شده است. وخامت اوضاع بهداشت یکی از آسیب هایی که است که سال ها تحریم و تجاوز به این شهر وارد کرده است؛ تنها بیمارستان این شهر به دلیل کمبود دارو و امکانات، قادر به ارائه خدمات نیست و همین امر تأثیر منفی بر زندگی اهالی این شهر که در خط مقدم نبرد با متجاوزان قرار دارد، داشته است.

گرسنگی، فقر و بیماری های ژنتنیکی مزمن همه و همه باعث بروز بیماری های پیچیده ای شده اند که با وجود ادامه اشغالگری، درمان آنها غیر ممکن است و این موضوع باعث شیوع ناامیدی و افسردگی در میان مردم در سایه سکوت محافل بین المللی شده است.

هیئت ها و سازمان های محلی تلاش بسیاری برای کاهش درد و رنج بیماران ناتوان می کنند آنها از هیچ کمک و خدمت پزشکی دریغ نمی کنند علاوه بر این تلاش بسیاری برای شکستن محاصره و انتقال بیماران و مجروحان به خارج از یمن برای درمان صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها