آیا نتانیاهو می تواند بر بزرگترین نگرانی کشنده خود غلبه کند؟

آیا نتانیاهو می تواند بر بزرگترین نگرانی کشنده خود غلبه کند؟
پنج‌شنبه 27 آذر 1399 - 18:03

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بحران زده رژیم  اشغالگر صهیونیستی در مراسم مانور ره گیری موشک های بالستیک  و کروز،تلویحاً از بزرگترین نگرانی خود درباره محور مقاومت پرده برداشت.

العالم نظرکده

برخی ناظران سیاسی معتقدند نتانیاهو هر از گاهی عادت دارد همزمان با بحران های داخلی و خارجی خود، ویدئوها و نقشه هایی ارائه دهد تا خود را به عنوان یک قهرمان و ناجی اسرائیل با دستاوردهایی بی سابقه در مسائل امنیتی یا اقتصادی معرفی کند.

ناظران افزودند: موشک های مقاومت؛ چالش بزرگی است که فقط به داشتن موشک دفاعی مربوط نیست زیرا به عنوان مثال جنگ یمن و هم چنین حوادث غزه و برخورد برخی موشک ها به تل اویو،ثابت کرد سامانه دفاعی ناکافی است یا تاثیراتش محدود است .

ناظران اظهار داشتند: فرضیه ها ، تحلیل ها و سناریوهای نظامی که حتی در داخل تشکیلات رژیم صهیونیستی مطرح می شود بیانگر این است که سامانه های دفاعی ممکن است در موشک های نقطه زن استفاده شود بنابراین این موشک ها می تواند اهداف راهبردی و سامانه های دفاع موشکی را هدف قرار دهد .

این تحلیلگران افزودند: اسرائیل در هر جنگ منطقه ای با کشورهای مقاومت، منتظر شلیک هزاران موشک است زیرا محور مقاومت از سوریه به لبنان، عراق، ایران، غزه و یمن امتداد دارد و موشک های قدس ، موشک های بال دار کروز و پهپادها به اندازه ای توسعه یافته تا به تل آویو برسد.

از این رو برخی فرماندهان محور مقاومت نیز معتقدند منطقه امروز در برابر صف بندی های جدید قرار دارد و این محور از فلسطین،لبنان،سوریه،یمن و عراق تا جمهوری اسلامی ایران امتداد دارد.

آنها افزودند: این محور امروز جبهه واقعی مقابله با طرح های حذفی است که در صدد مصادره حق امت اسلامی و مساله فلسطین هستند و همچنین جبهه مقابله با دولتهای مرتجع عربی است که به نمایندگی از دشمن صهیونیستی تلاش کرده و طرح های آمریکا در منطقه را اجرا می کنند.

این تحلیلگران افزودند: مانورهای نتانیاهو برای ره گیری موشک های بالستیک و کروز دارای پیام هایی است. اولین پیام اطمینان دادن به این نظام های عربی است.

ناظران افزودند: پیام رژیم صهیونیستی به کشورهای عادی ساز این است که این رژیم توانایی حمایت و پشتیبانی از این نظام ها را دارد و کرسی قدرت این نظام ها و حاکمانی که بخشی از توطئه علیه امت عربی و اسلامی بوده و خطر اصلی برای مساله فلسطین هستند را حفاظت کند. از اینرو این پیام بیشتر اطمینان بخش بود.

از سوی دیگر حامیان محور مقاومت و مخالف با عادی سازی معتقدند مانور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تیمش برای انتشار بخش هایی از مانور ره گیری موشک ها در سیستم "کلع داوید" با همکاری سامانه دفاع موشکی امریکا نیز دارای پیام هایی است.

تحلیلگران افزودند:اولین پیام برای ساکنان در قلمرو رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان بود تا به آنان اطمینان دهد و احساس امنیت کنند سپس پیام های اطمینان بخشی برای نظام های دست ساخته عرب و کشورهای امیرنشین و شیخ نشین داشت که کرسی قدرتشان محفوظ است . وهم چنین پیامی برای جو بایدن رئیس جمهوری جدید دولت امریکا داشت مبنی بر این که قدرت و توانمندی های این رژیم، در خدمت و به نفع دولت آمریکاست.

تحلیلگران درباره توافق های خائنانه عادی سازی تاکید کردند امریکا با اعتماد این نظام های واپس گرا به خود و ناتوانی شان در نافرمانی از دستوراتش، پشت این توافقات است.

ناظران افزودند: دولت ترامپ می خواست نشان دهد رژیم صهیونیستی بزرگترین قدرت است و همین مساله برخی را واداشته تا توافق هایی با این رژیم منعقد کنند اما درست این است که رژیم صهیونیستی مانند برخی نظام های عربی است که به امریکا تکیه دارد و ابزار اجرایی سیاست هایش در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها