نگرانی‌ها از موج دوم کرونا در قاره آفریقا

نگرانی‌ها از موج دوم کرونا در قاره آفریقا
جمعه 28 آذر 1399 - 12:26

همزمان با تداوم همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، قاره آفریقا نیز با چالش موج دوم شیوع این ویروس روبرو شده است.

العام - آفریقا

همزمان با مواجهه کشورهای آفریقایی با موج دوم کرونا، برخی کشورهایی این قاره که نسبت به بقیه آسیب بیشتری از شیوع این ویروس دیده اند مجبورند تا قبل از دریافت واکسن به فکر تدابیر بهداشتی و ایمنی عمومی شدیدتر باشند.

در آفریقای جنوبی سابق بر این در زمان آغاز تابستان ترافیک سنگینی در جاده های منتهی به سواحل این کشور ایجاد می شد اما در سال جاری این شلوغی ها دیده نمی شود.

در مقاصد معروف گردشگری، شیوع کرونا در یک سرعت هشداردهنده ای رو به گسترش بوده به همین دلیل مقامات دستور تعطیلی موقت آنها را در جهان داده اند و همچنین محدودیت هایی در گردهمایی افراد در کشورهای مختلف اعمال شده است.

آفریقای جنوبی با نزدیک به ۹۰۰ هزار مورد ابتلا و ۲۴ هزار فوتی بالاترین آمار قاره آفریقا را دارد و به همین دلیل مقامات این کشور در حال تشدید محدودیت های کرونایی در سراسر این کشور هستند.

براساس اطلاعات رسمی اعلام شده، در حالیکه موارد جدید ابتلا به کرونا در شرق، شمال و جنوب قاره آفریقا گزارش شده اما اوضاع در غرب آفریقا روند کاهشی داشته است.

در کشور اوگاندا تقریبا همه مناطق اش موارد ابتلا به کرونا وجود داشته است. در روآندا نیز تقریبا موارد ابتلا ماه دسامبر(آذر) نزدیک به اولین ماه آغاز همه‌گیری در این کشور بوده است.

کنیا نیز در سپتامبر با موج دوم کرونا مواجه شد که منجر به تعطیلی مدارس و افزایش منع رفت و آمدها شده است.

چند هفته ای است که مقامات بهداشت جهانی و امور بهداشتی در آفریقا از دولتهای قاره آفریقا خواسته اند تا تدابیر لازم را برای مواجهه احتمالی با موج دوم کرونا که اجتناب ناپذیر بوده، افزایش دهند.

سازمان جهانی بهداشت نیز با افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در آفریقا خواستار اقدامات شدیدتری برای مقابله با این همه گیری در این قاره شده است.

با این حال همه‌گیری کرونا که اولین مواردش ۹ ماه پیش در آفریقا گزارش شده بود به اندازه ای که کارشناسان هراس داشتند، در این قاره ویران‌گر نبوده است.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده حدود ۲.۴ میلیون مورد ابتلا در سراسر آفریقا تاکنون گزارش شده است که ۳.۶ درصد از کل آمار جهانی می باشد. شمار کل فوتی‌ها در سراسر آفریقا نیز حدود ۵۷ هزار نفر است که برای نمونه از مرگ و میرها کشور فرانسه کمتر است.

کارشناسان همچنان تلاش می کنند تا به این مسئله پی ببرند که چرا قاره آفریقا تاکنون با شدت شیوع کرونا همانند دیگر قاره جهان روبرو نشده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها