تازه ترین گزارش بلومبرگ از ابعاد حملات سایبری به آمریکا

تازه ترین گزارش بلومبرگ از ابعاد حملات سایبری به آمریکا
يکشنبه 30 آذر 1399 - 08:10

بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود به نقل از شرکت امنیت سایبری ماساچوست گزارش داد حدود ۱۸ هزار مشتری شرکت سولار ویندز، یک به روزرسانی مخرب دریافت کرده اند که شامل نفوذ به سیستم بوده اند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شرکت رسانه ای جمعی چندملیتی آمریکایی بلومبرگ، شرکت امنیت سایبری ماساچوست با اعلام شناسایی ۱۹۸ نفر که مورد حمله سایبری قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد، حدود ۱۸ هزار مشتری شرکت سولار ویندز یک به روزرسانی مخرب دریافت کرده اند که شامل نفوذ به سیستم بوده اند.

شرکت امنیت سایبری علیرغم اعلام آنکه احتمال دارد در بررسی های جدید شمار قربانیان افزایش یابد اما به جزئیات نام و هویت شرکت ها هیچ اشاره ای نکرد.

به نوشته بلومبرگ، تاکنون انگیزه هکرها ناشناخته مانده و مشخص نیست که آنها چه چیزی را بررسی کرده یا از شبکه های رایانه ای که در آن نفوذ کرده اند به سرقت برده اند.

شبکه بلومبرگ همچنین گزارش داد که حداقل ۲۰۰ قربانی از جمله سازمان های دولتی و شرکت ها در سراسر جهان مورد حمله سایبری روسیه قرار گرفته اند.

در حالیکه رسانه ها و شرکت های آمریکایی به دنبال افشای جزئیات بیشتر حملات سایبری اخیر هستند اما دونالد ترامپ شنبه شب در پیام توییتری رسانه ها را به بزرگ نمایی متهم کرد و این نفوذ سایبری را آنچنان جدی نگرفت.

وی افزود: حمله سایبری در رسانه‌های جعلی نسبت به واقعیت بسیار بزرگتر نمایی شده است. من در جریان تمام گزارش‌ها قرار گرفته‌ام، همه چیز تحت کنترل است.

ترامپ خاطرنشان کرد، هر اتفاقی که رخ می‌دهد روسیه، روسیه، روسیه شعار اول است، زیرا رسانه‌های جریان اصلی بیشتر به دلایل مالی در هراس هستند که به احتمال نقش چین در این حملات بپردازند.

ترامپ همچنین با تایید ضربات سنگین حملات سایبری نوشت: در حین انتخابات ۲۰۲۰ نیز ممکن است به دستگاه‌های رای گیری مسخره ما نیز حملاتی صورت گرفته باشد که اکنون به طور واضح مشخص است که من پیروز شدم.

سخنان اخیر ترامپ در حالی است که پیش از این مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه، مسکو را به کمک به حمله سایبری نابود کننده به نهادهای اطلاعاتی از جمله چند سازمان و نهاد دولت ایالات متحده متهم کرد که به گفته کارشناسان امنیتی، امکان دسترسی نامحدود هکرها را به سامانه های بسیار مهم مخابراتی و اطلاعاتی و شبکه های انتقال برق این کشور فراهم می کرد.

در مقابل مسکو از زبان لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه، به سخنان ضد روسی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به شدت پاسخ داد. وی گفت: وزیر خارجه آمریکا بیمار روانی است و از شرایط روحی بد رنج می برد. بستن دو کنسولگری آمریکا در روسیه و قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای دشمن خود حاکی از این حالت روحی وی (پمپئو) است.

پربیننده ترین خبرها