بازداشت یکی از مسئولان جبهه آزادسازی تیگرای

بازداشت یکی از مسئولان جبهه آزادسازی تیگرای
يکشنبه 30 آذر 1399 - 10:27

دولت اتیوپی از بازداشت یکی از مسئولان جبهه آزادسازی ملت تیگرای خبر داد و اعلام کرد که وی در یکی از اردوگاه های آوارگان در شهر شایر پنهان شده بود فردی که متهم به ارتکاب جرایم قتل و ارعاب است.

العالم - آفریقا

امانوئل بیلیت فرمانده تیپ مکانیزه 5 منطقه فرماندهی شمال اتیوپی گفت: مسئول امنیتی و فرمانده شبه نظامیان وابسته به جبهه آزادسازی ملت تیگرای که در اردوگاه آوارگان شهر شایر پنهان شده بود، بازداشت شد.

بیلیت افزود: فرد بازداشت شده دست راست رهبر جبهه آزادسازی ملت تیگرای است و متهم به ارتکاب جرایم متعدد قتل و ارعاب در شهرهای باکر و قفطه و حمیره است.

وی گفت: فرد بازداشت شده مسئولیت کامل فرماندهی نظامی را به عهده داشت ولی سرانجام دست از جنگ کشید و به شهر شایر فرار کرد و در همانجا بازداشت شد.

بیلیت گفت: فرد بازداشت شده عامل قتل نیروهای دفاع ملی در منطقه المحلیات است و ارتش همه نیروهای گروه شبه نظامی تحت امر وی را تحت تعقیب گرفته است تا آنها را به دست قانون بسپارد.

"آبی احمد" نخست وزیر اتیوپی ابتدای نوامبر گذشته از آغاز عملیات نظامی در منطقه تیگرای در شمال این کشور برای سرکوب جبهه آزادسازی ملت تیگرای خبر داد و گفت که این گروه شبه نظامی به مراکز نظامی حمله می کند. ارتش اتیوپی در پایان نوامبر کنترل شهر مکله مرکز منطقه تیگرای را به دست گرفت.

پربیننده ترین خبرها