رام‌الله ضمن هشدار درباره تعرض‌های شهرک‌نشینان؛ شورای امنیت سکوت خود را بشکند

رام‌الله ضمن هشدار درباره تعرض‌های شهرک‌نشینان؛ شورای امنیت سکوت خود را بشکند
يکشنبه 30 آذر 1399 - 17:15

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان ضمن برشمردن اهداف تعرض‌های مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها در کرانه باختری، از شورای امنیت خواست به جای بیانیه‌های تشریفاتی، سکوت خود را بشکند و مسؤولیت‌پذیر باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تعرض‎های مکرر و رو به افزایش شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی را محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در این بیانیه آمده است: تعرض‌های مذکور در چارچوب هجمه وحشیانه و مستمری صورت می‌گیرد که دولت (رژیم) اشغالگر و سازمان‌های مختلف این دولت، آن را اداره و بر آن نظارت ‌می‌کنند و هدف آن تشدید الحاق اراضی مناطق معروف به «ج» از جمله منطقه اغوار، تخلیه آن از ساکنان اصلی و جایگزین کردن استعمارگران به جای آنها به زور (رژیم) اشغالگر است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تصریح کرد، با نگرانی بسیار تجاوزهای ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان در حق ملت فلسطین، پیامدهای آن و نیز خطرات آن برای تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای روند صلح و مذاکرات جدی می‌نگرد.

در این بیانیه تأکید شد، حالت سستی بین‌المللی نشان دهنده عدم توجه جامعه بین‌الملل و سازمان‌های سازمان ملل در بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های است که قانون بین‌الملل و منشور سازمان ملل در قبال جنایت‌های رژیم اشغالگر برای آنها تعریف می‌کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در پایان از شورای امنیت خواست سکوت خود را بشکند و به جای عکس‌العمل‌های ضعیف در بیانیه‌های مختلفش، مسؤولیت‌های سیاسی، قانونی و اخلاقی خود را برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر با هدف توقف تعرض‌های شهرک‌نشینان بر عهده بگیرد.

شهرک‌نشینان صهیونیست در آخرین جنایت خود دست و پای یک کارگر فلسطینی را بستند و با ضرب و جرح، وی را به شهادت رساندند.

فارس

پربیننده ترین خبرها