عمان برای مقابله با کرونا، مرزهایش را به مدت یک هفته بست

عمان برای مقابله با کرونا، مرزهایش را به مدت یک هفته بست
دوشنبه 1 دی 1399 - 16:04

سلطان‌نشین عمان اعلام کرد: در راستای اتخاذ اقدامات سخت‌گیرانه‌تر برای مبارزه با ویروس کرونا،‌ هرگونه ورود و خروج این کشور از صبح فردا (سه شنبه) به مدت یک هفته ممنوع است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عمان،‌ سلطان‌نشین عمان روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم دارد برای مبارزه با کرونا ورود و خروج به این کشور را از گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی از فردا صبح تا یک هفته ممنوع کند.

طبق این گزارش، تصمیم در خصوص بستن مرزها در چارچوب نشست‌های مستمر کمیته عالی مسئول یافتن سازوکار مناسب برای مبارزه با ویروس کوید۱۹ و نیز در راستای حفظ جان مردم عمان اتخاذ شده است.

بنابر اعلام این کمیته،‌ هواپیماها و کشتی‌های بارگیری از این ممنوعیت مستثنی هستند.

طبق این گزارش‌، کمیته یاد شده همچنان به نشست‌ها و برنامه‌های خود برای پیگیری اوضاع مربوط به کرونا ادامه خواهد داد و تصمیم‌های مناسب با توجه به شرایط اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عمان مانند بسیاری از کشورها برای مقابله با ویروس کرونا تاکنون، تدابیر بهداشتی و پزشکی بسیاری را اتخاذ کرده است.

درهمین حال شناسایی گونه جهش‌ یافته ویروس کرونا در انگلیس و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، بیشتر کشورهای اروپایی را بر آن داشت تا برای جلوگیری از گسترش این ویروس، سفرها از انگلیس و بالعکس را متوقف کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها