وزیر کشور عراق اطلاعاتی درباره حمله راکتی به منطقه سبز بغداد ارائه کرد

وزیر کشور عراق اطلاعاتی درباره حمله راکتی به منطقه سبز بغداد ارائه کرد
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 13:57

وزیر کشور عراق در گفت‌و‌گو با یک شبکه سعودی ضمن ارائه اطلاعاتی درباره طرح امنیتی بغداد برای حفاظت از هیأت‌های دیپلماتیک، اعلام کرد که یکی از عوامل مرتبط با شلیک راکت به منطقه سبز دستگیر شده است.

العالم - عراق

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «العربیه»، جزئیاتی از حمله راکتی یکشبنه شب به منطقه سبز بغداد ارائه کرد.

منابع امنیتی عراقی شامگاه روز یکشنبه از حمله راکتی به منطقه سبز بغداد خبر دادند؛‌ حمله‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق پس از آن بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که هشت راکت به سمت منطقه سبز شلیک شده است.

طبق گزارش العربیه، وزیر کشور عراق در این خصوص گفت: «چند طرح برای هدف قرار دادن منطقه سبز را خنثی کردیم. ما با هیأت‌های دیپلماتیک برای حفاظت از آنها در بغداد همکاری می‌کنیم».

عثمان الغانمی در ادامه خبر داد: «یکی از شلیک‌کنندگان راکت به سفارت آمریکا را بازداشت کرده‌ایم».

وزیر کشور عراق ادامه داد:‌ «برای جلوگیری از هدف گرفته شدن منطقه سبز، در حال کار بر روی یک طرح امنیتی-نظامی هستیم».

شبکه اسکای نیوز نیز روز گذشته به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد که بغداد برای حفاظت از هیأت‌های دیپلماتیک و تأسیسات حیاتی از سه هزار نیروی امنیتی بهره گرفته است.

وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به همکاری نیروهای این کشور با ائتلاف بین‌المللی و ناتو اعلام کرد که امنیت در مرزهای عراق و سوریه به نسبت ۹۰ درصد برقرار شده است.

طبق گزارش این شبکه سعودی، وزیر کشور عراق همچنین گفت که استقرار نیروهای فدرال در «سنجار» (غرب استان نینوی، شمال عراق) به خوبی در جریان است و بغداد اجازه نخواهد داد که از سلاح‌های غیرقانونی در انتخابات آینده این کشور استفاده شود.

العربیه در ادامه همچنین به نقل از عثمان الغانمی نوشت که ثبات در مرز کویت و عربستان با عراق برقرار است.

فارس

پربیننده ترین خبرها