حکم دادگاه سعودی برای «لجین الهذلول» صادر شد

حکم دادگاه سعودی برای «لجین الهذلول» صادر شد
دوشنبه 8 دی 1399 - 14:48

منابع سعودی با اشاره به برگزاری دادگاه لجین الهذلول فعال زن عربستانی که امروز برگزار شد؛ از حکمی که علیه وی صادر شده و بیش از پنج سال حبس است، خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

منابع سعودی اعلام کردند که دادگاه سعودی برای لجین الهذلول فعال زن عربستانی حکم ۵ سال و هشت ماه زندان صادر کرده است.

جلسه دادگاه لجین الهذلول فعال زن عربستانی امروز در دادگاه کیفری ریاض برگزار شد.

چهارشنبه گذشته، دادگاه کیفری در ریاض حکم اولیه‌ای را صادر و در آن با شکایت خانواده لجین الهذلول درباره شکنجه شدن وی و مورد آزار و اذیت قرار گرفتن در زندان مخالفت کرده بود.

در این راستا، علیاء و ولید، خواهر و برادر لجین الهذلول به حکم دادگاه اعتراض کرده و اعلام کرده بودند: درخواست ما را برای بررسی دوربین‌هایی که در دوره شکنجه لجین اتفاقات را ثبت کرده‌اند، رد شد و این مسئله در گزارش محرمانه‌ای که لجین از آن اطلاع یافته و با درخواستش برای داشتن یک نسخه از آن مخالفت شده، ذکر شده است اما باید دوربین‌ها چک شود.

علیاء الهذلول بیان کرده بود: تناقض عجیبی وجود دارد. چراکه ما خواهان دستیابی به فایل‌های دوربین‌ها طی دوره شکنجه شدیم و در گزارش محرمانه ویژه شکنجه ذکر شده که فایل بعد از ۴۰ روز پاک می‌شود و دسترسی به دوربین‌ها ممکن نیست.

ولید الهذلول گفته بود: قاضی از لجین خواست در همان جلسه پاسخ بدهد اما وی خواهان مهلتی برای پاسخ‌گویی شد. قاضی با مهلت دادن مخالفت کرد و پرونده شکنجه را به دادگاه کیفری فرستاد و در آن تأکید کرد که براساس گزارش دادستانی شکنجه‌ای وجود ندارد.

علی الدبیسی، رئیس سازمان غیر دولتی اروپایی_عربستانی در توییتی نوشته بود: مهم‌ترین نهادهای کشور زنی بی گناه را محاصره می‌کنند و علیه او همدست می‌شوند و او در مرکز زندان با قدرت می‌ایستد. جهان او را باور می‌کند و شما دروغگو هستید.

همچنین عبدالله، پسر سلمان العوده، مبلغ عربستانی که در زندان به سر می‌برد، با انتشار توییتی اعلام کرده بود: بعد از اینکه لجین را شکنجه دادید اکنون بر جنایت خود سرپوش می‌گذارید.

لجین الهذلول در سال ۲۰۱۸ به جرم رانندگی، به همراه چند زن دیگر در عربستان بازداشت شده و در حالی که تحت انواع شکنجه‌ها و تجاوزات مسئولان زندان از مدت ها قبل دست به اعتصاب غذا زده بود و شرایط روانی و جسمی وخیمی دارد، مقامات سعودی به اتهامات واهی پرونده او را به دادگاه ویژه مبارزه با جرایم تروریستی ارجاع دادند.

پربیننده ترین خبرها