معمای انفجار نشویل آمریکا

معمای انفجار نشویل آمریکا
دوشنبه 8 دی 1399 - 21:20

اگرچه عامل بمب گذار انفجار مهیب نشویل در ایالت تنسی آمریکا شناسایی شده است، اما با گذشت سه روز از این انفجار بسیاری از معماهای این واقعه همچون انگیزه، مواد منجره، همدستان و شبکه تامین و انفجار بمب کارگذاشته شده لاینحل مانده و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا نتوانسته اند به هیچگونه سرنخی در این خصوص دست یابند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شبکه سی ان ان، داگ کورنسکی نماینده ویژه پلیس اف. بی. آی در کنفرانس خبری گفت: اگرچه برخی از حقایق در مورد بمب گذاری و انفجار نشویل ثابت شده است، اما انگیزه اصلی آنتونی وارنر عامل بمب گذار هنوز نامشخص است.

کورنسکی افزود: هنوز نوع مواد منفجره مورد استفاده مشخص نشده است و تحقیقات در این مورد همچنان در حال انجام است و شواهد صحنه جرم هنوز در آزمایشگاه ما در حال پردازش است.

نماینده ویژه پلیس اف. بی. آی با رد انفجار نشویل به عنوان اقدام تروریسم داخلی گفت: زمانی اف بی آی یک واقعه را به عنوان تروریسم داخلی ارزیابی می کند که باید از یک ایدئولوژی پشت حادثه برخوردار باشد.

مقام های فدرال آمریکا با شناسایی هویت عامل بمب گذاری در نشویل ایالت تنسی اعلام کردند که وی در جریان انفجار کشته شده است.

مقام های فدرال افزودند که نمونه دی ان ای برداشته شده از صحنه انفجار با فردی به نام آنتونی وارنر که پیشتر به عنوان عامل حمله معرفی شده بود، مطابقت دارد.

قاضی آمریکایی ایالت تنسی گفت: به این نتیجه رسیده ایم که شخصی به نام آنتونی وارنر فرد بمب گذار است که هنگام انفجار بمب در صحنه حاضر بوده است.

مقام های فدرال اعلام کردند هیچ شواهدی وجود ندارد که کسی در اجرای این انفجار مشارکت کرده باشد.

به گزارش ایرنا، انفجار ناشی از بمب گذاری یک خودروی کاروان که در نخستین ساعات روز کریسمس (بامداد جمعه گذشته بوقت محلی) رخ داد باعث تخریب ۴۱ واحد کسب و کار شد.

در یک فیلم که از دوربین مدار بسته یکی از ساختمان‌های محل حادثه به دست آمده بود، صدایی پخش می‌شد که می‌گفت "اگر صدای مرا می‌شنوید، محل را تخلیه کنید."

در جریان این انفجار علاوه بر کشف جسد وارنر، سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها