اصرار نخست‌وزیر عراق بر راه‌اندازی غیرقانونی چند دانشکده دانشگاه آمریکایی بغداد

اصرار نخست‌وزیر عراق بر راه‌اندازی غیرقانونی چند دانشکده دانشگاه آمریکایی بغداد
سه شنبه 9 دی 1399 - 13:04

نخست‌وزیر عراق در پی اصرار بر اقدام غیرقانونی راه‌اندازی دانشگاه آمریکایی بغداد، رئیس سازمان نظارت و ارزیابی علمی این کشور را برکنار کرد.

العالم - عراق

دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای برکناری دکتر «علاء عبدالحسن» رئیس سازمان نظارت و ارزیابی عراق، این روزها به جنجال تازه‌ای در عراق تبدیل شده است.

به نوشته وبگاه خبری عراقی المعلومه، «جواد الموسوی» رئیس انجمن صنفی پزشکان عراق در این باره گفت که الکاظمی به دلیل مخالفت دکتر عبدالحسن با ساخت و ساز غیر قانونی دانشکده‌های پزشکی دانشگاههای داخلی و دانشکده پزشکی دانشگاه آمریکایی بغداد، او را برکنار کرده است.

الموسوی، متولی این ساخت و سازها را افرادی فاسد و دارای پرونده‌های اقتصادی قضایی دانست و گفت که الکاظمی فرد دیگری را جایگزین دکتر عبدالحسن کرده و به او دستور داده است که آغاز ساخت دانشکده‌های پزشکی را تأیید کند.

رئیس انجمن صنفی پزشکان عراق افزود: «این حقایق مقابل چشمان مردم عراق رخ می‌دهد و تمامی پزشکان و اساتید دانشگاه‌ها و اهالی فرهنگ باید از آن آگاه بوده و برای مقابله با چنین اقدامات غیر قانونی خود را سازماندهی کنند.»

او همچنین گفت که انجمن صنفی پزشکان دست بسته نخواهد ماند و این موضوع را از طریق قانونی و پارلمان پیگیری می‌کند. به گفته وی چنین اقداماتی توهین به عراق و تضعیف آموزش عالی در این کشور است.

فارس

پربیننده ترین خبرها