وزیر دفاع یمن: دوره جا خوش کردن اشغالگران در سرزمین تمدن و تاریخ گذشته است

وزیر دفاع یمن: دوره جا خوش کردن اشغالگران در سرزمین تمدن و تاریخ گذشته است
سه شنبه 9 دی 1399 - 21:38

وزیر دفاع یمن گفت که شکست دادن ملت یمن دشوار است و آنها در طول تاریخ هرگز متجاوزان و اشغالگران را نپذیرفته‌اند و نخواهند پذیرفت.

العالم- یمن

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که دوره جا خوش کردن دشمنان در سرزمین تمدن و تاریخ گذشته است و بازنخواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «محمد ناصر العاطفی» پس از حضور در محل آرامگاه «صالح الصماد» رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن و همراهانش و نثار تاج گل و قرائت فاتحه بر مزار آنها، طی سخنانی تاکید کرد: «متجاوزان و اشغالگران بدانند که ملت یمن فقط دو گزینه پیش رو دارد؛ یا پیروز می‌شود و با عزت و شرافت و آزادی و استقلال زندگی می‌کند یا شرافتمندانه شهادت را انتخاب می‌کند.»

او تاکید کرد: «شکست دادن ملت یمن دشوار است. آنها در طول تاریخ هرگز متجاوزان و اشغالگران را نپذیرفته‌اند و نخواهند پذیرفت.»

وزیر دفاع یمن گفت: «دوره جا خوش کردن دشمنان در سرزمین تمدن و تاریخ گذشته است و بازنخواهد گشت.»

العاطفی گفت: «ما با شهدا پیمان می‌بندیم که در مسیری که با خون خود آبیاری کردند، پیش می‌رویم.»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها