7 کشته در زلزله کرواسی/ پس لرزه ها ادامه دارد

7 کشته در زلزله کرواسی/ پس لرزه ها ادامه دارد
چهارشنبه 10 دی 1399 - 16:29

بعد از وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری روز گذشته (سه شنبه) در کرواسی، امروز نیز پس لرزه های نیرومند بخش مرکزی این کشور را لرزاند و تاکنون دست کم هفت نفر در این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند.

العالم ـ اروپا

رسانه های محلی به نقل از مقام های کرواسی گزارش دادند، نیرومندترین پس لرزه ها با قدرت ۴.۷ ریشتر در بامداد چهارشنبه نزدیک شهر پترینیا در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی زاگرب پایتخت این کشور منطقه بالکان اروپا، رخ داده و انتظار پس لرزه های بیشتری می رود.

ده ها تن از شهروندان این کشور مصدوم و بستری شده اند و بسیاری شب سرد گذشته را در زیر بارش باران در چادرها، خودروها و یا پایگاه های ارتش گذرانده اند. بارش باران شب گذشته در این ناحیه، گرد و غبار ناشی از ویرانی و تخریب خانه ها را به گل و شل تبدیل کرده است.

نیروهای امداد و نجات شب گذشته را به جستجو در میان آوار خانه های به شدت آسیب دیده برای یافتن نجات یافتگان احتمالی پرداخته و در میان روستائیان پتو، مواد غذایی و دیگر کمک ها را توزیع کرده اند.

زمین لرزه ۶.۴ روز سه شنبه که از هنگام استقرار سامانه اندازه گیری امروزین لرزه نگاری در کرواسی، نیرومندترین بود، در سراسر منطقه بالکان شامل بوسنی، صربستان و اسلوونی احساس شده است. بخش مرکزی کرواسی در روز دوشنبه نیز با زمین لرزه ۵.۲ لرزیده بود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اس تی ای اسلوونی روز سه شنبه گزارش داد این کشور در پی وقوع زمین لرزه نیرومند در کرواسی کشور همسایه؛ به عنوان اقدامی احتیاطی، فعالیت نیروگاه هسته ای خود را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز این زلزله در شهرک پترینیا متوقف کرده است.

همچنین نشست پارلمان اسلوونی در هنگام رخ دادن پس لرزه نیرومندی که به ساختمان آن نیز زیان وارد کرد، با فرار نمایندگان و قطع موقت جریان برق، به حال تعلیق درآمد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها