رییس قوه قضاییه:

کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند در کره زمین امنیت نخواهند داشت/ دشمنان منتظر انتقام سخت باشند؛ زمان و مکان را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد

کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند در کره زمین امنیت نخواهند داشت/ دشمنان منتظر انتقام سخت باشند؛ زمان و مکان را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد
جمعه 12 دی 1399 - 12:36

آیت الله رئیسی در نخستین سالگرد شهادت سردار ملی ایرانیان حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و عاشورا بود که بایستی برای نسل‌های آینده تبیین شود.

العالم _ ایران / سیاسی

مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانش امروز صبح با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری در دانشگاه تهران برگزار شد.

آیت الله رئیسی در نخستین سالگرد شهادت سردار ملی ایرانیان حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی(ره) و عاشورا بود که بایستی برای نسل های آینده تبیین شود.

وی افزود: از ویژگی ها و شاخص های شخصیت شهید سلیمانی داشتن اخلاص، بصیرت و ولایی بودن بود.

رئیس قوه‌قضاییه تصریح کرد: وصیت نامه شهید سلیمانی ولایت نامه است، در مکتب شهید سلیمانی حمایت از مظلومان و مستضعفین بود.

آیت الله ريیسی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی مردمی بودن بود. نوع نگاه به مردم از نوع سیاسیون و تشریفاتی نیست حقیقتا مردم رو دوست داشت.

وی گفت: شهید سلیمانی قبل از به شهادت رسیدن به مقام شهود رسید. او معتقد بود جمهوری اسلامی حرم است؛ پس او 40 سال مدافع این حرم بود.

آیت الله ريیسی افزود: حقیقتا ایدئولوژی مقاومت کاری با استکبار کرده که دچار استیصال شده است.

ريیس قوه قضاییه ادامه داد: دست زدن به ترور حاج قاسم دلالت بر استیصال دشمن می کند نه برتری او. ایدئولوژی مقاومت هژمونی نظام سلطه را بر هم ریخته است؛ باید به این مقاومت و ایستادگی افتخار کرد.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی حجت قاطع داشت اما به کسی که منطق و سخن حق نپذیرد تنها منطق در مقابل اون نشان دادن قدرت است. شهید سلیمانی در منطقه تولید قدرت کرد.

وی تصریح کرد: روح شهید سلیمانی بیش از پیش مقاومت را در بین مردم زنده کرده است.

آیت الله ريیسی ادامه داد: جلوه هایی از انتقام سخت پیدا شده اما دشمنان منتظر انتقام سخت باشند؛ زمان و مکان را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد.

ريیس قوه قضاییه بیان داشت: دشمن بداند زندگی بعد از این بر او بسیارسخت خواهد بود.جریان زندگی را بر او سخت و سخت تر خواهد کرد.

وی یادآور شد: اخراج قطعی امریکایی ها از منطقه از جلوه های قطعی انتقام سخت خواهد بود و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه های انتقام سخت خواهد بود.

آیت الله رئیسی در سخنی با روح مطهر حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: به قاسم ابن الحسن سوگند سلاحی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهد ماند.

اسم هایی در این عالم به نام تو و به یاد مکتب تو پرورش خواهند یافت که هر کدام در این میدان یک حاج قاسم خواهند بود. سخنی با دشمن؛ تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور امریکا به عنوان یک قاتل و آمر به قتل ظاهر شد از اجرای عدالت مصون است؛ هرگز. کسانی که در این ترور و جنایت نقش داشتند هیچکدام در کره زمین امنیت نخواهند داشت.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: جریان مقاومت اراده پولادینش بر این است که از آنها انتقام سخت بگیرد.

میزان

پربیننده ترین خبرها