اسم ابومهدی المهندس روی جاده مواصلاتی 2 استان جنوب لبنان

اسم ابومهدی المهندس روی جاده مواصلاتی 2 استان جنوب لبنان
شنبه 13 دی 1399 - 17:43

حزب الله لبنان اسم ابو مهدی المهندس را روی جاده علمان که جاده مواصلاتی بین دو استان الجنوب و نبطیه به سمت فلسطین اشغالی است، نام‌گذاری کرد.

العالم- لبنان

به نقل از سایت لبنان ۲۴، حزب‌الله لبنان مراسمی را تحت نظارت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، با حضور علی فیاض نماینده لبنانی، قاسم هاشم عضو فراکسیون توسعه و آزادی، عبدالله ناصر، مسؤول الجنوب الاولی در حزب‌الله و با حضور دیگر چهره‌های مردمی و داخلی برگزار کرد.

این مراسم همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس،‌ نایب رئیس سازمان حشد شعبی برگزار شد.

جنوب لبنان شاهد مراسم نام‌گذاری اسم ابومهدی المهندس بر ملتهب‌ترین منطقه بین لبنان و فلسطین اشعالی بود؛ منطقه‌ای که شاهد عملیات تعقیب و گریز بسیار بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بود.

علی فیاض از طرف سید حسن نصرالله درباره اهمیت این منطقه گفت: اینجا در ورودی وادی الحجیر، سرزمین مقاومت، اعضای مقاومت و شهدا و پیروزی‌ها این جاده را افتتاح می‌کنیم تا اسم فرمانده شهیدی را روی آن بگذاریم. این جاده ارتباط دهنده ورودی وادی الحجیر در شهرک علمان شومریه است که همچنان شاهد ویرانه‌های منطقه اسرائیلی است که مقاومت آن را ویران کرد و آزاد ساخت.

او اضافه کرد: به اسم دبیرکل حزب‌الله لبنان این جاده را به اسم فرمانده شهید حاج مهدی المهندس نام‌گذاری می‌کنیم و این جاده ارتباط دهنده الجنوب و نبطیه به فلسطین اشغالی است و سرزمین مقاومت با دستاوردهایش مرتبط است. این سرزمین با ماهیتی که دارد متعلق به صاحبانش است.

همچنین عبدالله ناصر، مسؤول منطقه "الجنوب الاولی" در حزب‌الله لبنان گفت: این منطقه حلقه وصل بین مجاهدان تا پیروزی نهایی و نابودی طرح استکبار جهانی خواهد بود. همچنین ما باید فداکاری‌های شهیدان و مبارزان و مردم‌مان را زنده نگه داریم.

منطقه طریق علمان در بسیاری از مناسبت‌ها شاهد عملیات حزب‌الله لبنان علیه ارتش رژیم صهیونیستی بوده که از جمله آنها عملیات ۲۰۰۸ علیه گشتی رژیم صهیونیستی در طریق علمان شومریه است که منجر به کشته شدن تعدادی از اسرائیلی‌ها شد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها