مراسم سالگرد شهادت سرداران مقاومت در عراق ترند شد

مراسم سالگرد شهادت سرداران مقاومت در عراق ترند شد
دوشنبه 15 دی 1399 - 14:55

عراقی ها دیروز یک شنبه در بغداد با تظاهرات گسترده مردمی در میدان التحریر، اولین سالگرد شهادت سرداران مقاومت، شهیدان قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانشان را به دست تروریست های آمریکایی گرامی داشتند.

العالم - داغ های مجازی

آنها به همین مناسبت هشتگ مليونيه_المقاومه_العراقيه (تظاهرات میلیونی عراق) را در شبکه های اجتماعی ترند کرده و بر ضرورت پایبندی به خط و راه سرداران مقاومت تأکید کردند.

مردم از همان نخستین ساعتهای صبح از سراسر بغداد و دیگر استان ها راهی میدان التحریر شدند تا در این مراسم شرکت کنند. آنها پرچم عراق و گروه های حشد الشعبی و عکسهای شهیدان سلیمانی و المهندس را در دست داشتند.

مردم در این تظاهرات با برافراشتن پلاکاردها و پوسترها و سر دادن شعار، این جنایت تروریستی آمریکا را محکوم کرده و خواستار اخراج آمریکایی ها از عراق و گرفتن انتقام خون شهدا شدند.

تعدادی از رهبران و مقامات و شخصیت های مهم عراق در این مراس سخنرانی کرده و تروریسم آمریکایی را محکوم کرده و خواستار محاکمه عوامل این جنایت شدند.

هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح طی سخنانی از دولت عراق خواست به تعهدات خود در خصوص اخراج نیروهای بیگانه از عراق عمل کند.

فالح الفیاض، رئیس شورای حشد الشعبی هم تأکید کرد که حشد الشعبی همه عوامل این جنایت را محاکمه و قصاص خواهد کرد.

وی تأکید کرد که راز قدرت، حفظ وحدت ملت و تمامیت ارضی عراق است و پیام توده هواداران حشد الشعبی، قصاص مجرمان است.

پربیننده ترین خبرها