کشته شدن یک نظامی ترکیه و جراحت 2 تن دیگر در تازه ترین درگیری با «پ‌ک‌ک»

کشته شدن یک نظامی ترکیه و جراحت 2 تن دیگر در تازه ترین درگیری با «پ‌ک‌ک»
يکشنبه 21 دی 1399 - 18:13

وزارت کشور ترکیه از تازه ترین درگیری نیروهای مسلح این کشور با عناصر «پ‌ک‌ک» در جنوب شرقی ترکیه و کشته شدن یک نظامی و جراحت دو تن دیگر خبر داد.

العالم - ترکیه

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در تازه ترین برخورد بین نیروهای این کشور با عناصر پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در استان «دیاربکر» واقع در جنوب شرقی ترکیه، یک نظامی کشته و 2 تن مجروح شدند.

به نوشته وبگاه «احوال» به نقل از وزارت کشور ترکیه، این برخورد در منطقه روستایی نشین «لایس» واقع در دیار بکر به وقوع پیوست و طی آن یک نیروی ژاندارمری ترکیه که به شدت مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وزارت کشور ترکیه در بیانیه خود از تداوم نبرد با نیروهای پ‌ک‌ک در جنوب شرقی این کشور خبر داد و افزود در ماه گذشته میلادی 164 نیروی پ‌ک‌ک طی عملیات نیروهای مسلح ترکیه جان خود را ازدست داده یا تسلیم شدند.

پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های 30 ساله کشته شدند.

ترکیه از چندی قبل دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

رسانه‌ها به تازگی از شدت یافتن حملات هوایی ترکیه به شمال عراق حتی پس از سفر نخست وزیر این کشور به آنکارا خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها