مشروعیت بخشی امارات به شهرک سازی ها؛ ورود نخستین محموله تجاری از شهرک ها به دبی

مشروعیت بخشی امارات به شهرک سازی ها؛ ورود نخستین محموله تجاری از شهرک ها به دبی
يکشنبه 21 دی 1399 - 21:03

به دنبال عادی سازی روابط میان امارات و رژیم اشغالگر، نخستین محموله تجاری از شهرک های صهیونیستی وارد دبی شد.

العالم ـ کشکول

اسراییلی ها امروز ورود نخستین محموله تجاری از کالاهای شهرک های اسراییلی در خاک فلسطین شامل روغن زیتون و عسل به امارات را جشن گرفتند، اقدامی که ازنظر بسیاری، نوعی مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی و دور زدن حقوق ملت فلسطین است؛ این در حالی است که امارات پیش از این ادعا کرده بود که توافق سازش برای دفاع از حقوق ملت فلسطین است!

در حالی که مقامات اماراتی مانند همیشه در قبال این خبر اظهار نظر نکردند، مسئولان داخلی در رژیم اشغالگر اما تاکید کردند که این روز یک روز تاریخی برای "اسراییل" است. زیرا اقدام امارات از طریق خرید کالاهای شهرک ها نقض آشکار تحریم کالاهای شهرک های صهیونیستی در بازارهای عربی و اسلامی است.

در طول سالهای گذشته به عنوان یکی از ابزارهای مقاومت، کالاهای اسراییلی در جهان عرب و اسلام تحریم شده بود؛ زیرا شهرکسازی اساسا خود غیر قانونی است و شورای امنیت پیش از این شهرک های اسراییلی را غیرقانونی و نامشروع اعلام کرده بود.

محموله اسراییلی از شهرک "شومرون" در شمال کرانه باختری به راه افتاد. این امر در راستای 4 توافقنامه صادرات مستقیم که میان شرکت های شهرک سامره و امارات امضا شده است، صورت گرفت و به نظر می رسد که امارات دیگر هیچ ارزشی برای حقوق فلسطینی ها قائل نیست. همچنین احساسات و ارزش های ملت های عرب و مسلمان را که سالهای مدیدی برای آنها مبارزه کردند، نیز نادیده گرفته است.

این اقدامات امارات درواقع نوعی گسستگی از واقعیتهای عربی و اسلامی این کشور و تلاش برای خدشه دار کردن واقعیتها و نادیده گرفتن ارزش ها و اصول است و علت این امر یا جهل و نادانی حاکمان امارات و یا فرمانبرداری و اجرای طرح های صیهونیستی امریکایی است؛ فلسطینی ها به طور گسترده این مساله را محکوم کردند. جنبش حماس تاکید کرد که اقدام شرکتهای اماراتی در وارد کردن محصولات شهرکهای اسراییلی در کرانه باختری نوعی اصرار و پافشاری بر گناه امضای توافق سازش است و این امر راستگرایان صهیونیستی را در ادامه دادن به سیاست اخراج و کوچاندن اجباری ملت فلسطین تشویق می کند.

پربیننده ترین خبرها