کارشناس یمنی: آمریکا قلب محور مقاومت یمن را هدف قرار داده است

کارشناس یمنی: آمریکا قلب محور مقاومت یمن را هدف قرار داده است
چهارشنبه 24 دی 1399 - 13:46

کارشناس حوزه جغرافیای سیاسی خاطرنشان کرد، مقاومت افزون بر شش ساله ملت یمن در مقابل ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی، از طریق ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و نیز جنبش انصارالله که قلب مقاومت یمن محسوب می‌شود، تجسم یافته است.

العالم- یمن

"عماد الدین الحمرونی" در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه العالم، اظهار داشت: تصمیم‌گیران آمریکایی می‌کوشند شرایط رژیم سعودی را در مذاکرات آتی با جنبش انصارالله بهتر کنند؛ چرا که ریاض به دنبال مذاکره با این جنبش است و لذا نیاز دارد شرایطش را مطلوب سازد.

الحمرونی تصریح کرد، ائتلاف متجاوز سعودی بر این باور است که از طریق گنجاندن جنبش انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا شرایطش را برای مذاکره بهتر می‌کند و از سوی دیگر، انصارالله را که روابط سیاسی و دیپلماتیکش را با برخی کشورهای اروپایی بهبود بخشیده، تحت فشار می‌گذارد. اصرار برخی کشورهای اروپایی مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران یمن، باعث خشم رژیم‌های سعودی و امارات شده است.

این کارشناس یمنی افزود، آمریکا با درج انصارلله در فهرست سازمان‌های تررویستی تلاش می‌کند وارد خط زیباسازی تصویر سعودی شود.

به گفته وی، نگاه آمریکا با ملت یمن اینگونه است که این ملت بخشی از محور مقاومت به رهبری ایران است که همچنین متشکل از لبنان، سوریه و عراق است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها