۲۰ سال زندان در انتظار رییس جمهوری سابق کره جنوبی

۲۰ سال زندان در انتظار رییس جمهوری سابق کره جنوبی
پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 12:02

«پارک گئون هی» رییس جمهوری پیشین کره جنوبی که در سال ۲۰۱۷میلادی به اتهام فساد از کار برکنار شده بود امرزو پنجشنبه با حکم دادگاه سئول به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

العالم - آسیا

به گزارش یونهاپ، خانم پارک که در دادگاه امروز هم مانند دفعات پیشین غایب بود علاوه بر ۲۰ سال زندان به پرداخت ۱۵ میلیون دلار هم محکوم شد.

پارک که عنوان نخستین زن رئیس جمهوری کره جنوبی را یدک می کشد در سال ۲۰۱۸ به جرم فساد و سوء استفاده از قدرت به ۳۰ سال زندان محکوم شد اما بعدها حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۲۰ سال کاهش یافت.

دادگاه کره جنوبی همچنین خانم پارک را در سال ۲۰۱۸ به دو سال دیگر حبس به دلیل دخالت غیرقانونی در روند نامزدی حزب حاکم وقت محکوم کرده بود با توجه به زمانی وی در زندان بوده است خانم پارک در سال ۲۰۳۹ از زندان آزاد می شود.

پارک پس از اعتراضات فراوان خیابانی در سال ۲۰۱۷ از سمتش برکنار و سپس بازداشت شد بعد از او 'مون جائه این' از حزب لیبرال دموکرات به سر کار امد.

پارک چهارمین رئیس جمهوری سابق این کشور است که به زندان محکوم شده است پیش از این نیز دادگاهی در کره جنوبی «لی میونگ باک» دیگر رئیس جمهوری پیشین این کشور را به اتهام رشوه خواری به ۱۷ سال زندان محکوم کرده بود.

«روح تای وو» و «چون دو هوان» دو رییس جمهوری سابق کره جنوبی به دلیل همکاری در کودتای نظامی حدود دو سال در زندان به سر بردند تا اینکه در دسامبر ۱۹۹۷ مورد عفو قرار گرفتند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها