اروپا دیکته های دولت سایه آمریکا را بر سوریه تحمیل می کند

اروپا دیکته های دولت سایه آمریکا را بر سوریه تحمیل می کند
شنبه 27 دی 1399 - 18:27

اروپایی ها با اعمال فشار علیه سوریه از طریق گسترش تحریم ها این بار علیه "فیصل مقداد" وزیر خارجه این کشور، در واقع به تحمیل دیکته های دولت سایه آمریکا علیه سوریه ادامه می دهند.

العالم ـ سوریه

اتحادیه اروپا فیصل مقداد را در فهرست تحریم ها قرار داد و ادعا کرد که این تصمیم برخاسته از اوضاع خطرناک و حساس سوریه است.

پیش از این تصمیم، تدابیر بسیاری علیه 300 نفر از جمله بشار اسد رییس جمهور سوریه و برخی از اعضای خانواده اش اتخاذ شد و این علاوه بر منع کامل تجارت با سوریه و تحریم وام دهی به این کشور است.

اتحادیه اروپا پیش از این در ماه نوامبر گذشته 8 تن از وزرای جدید کابینه دمشق را در فهرست تحریم ها قرار داد.

ناظران اوضاع سوریه بر این باورند که گام های سیاسی اروپا و دولت سایه آمریکا علیه سوریه تاکنون با شکست مواجه شده است؛ پیش از این طرحهای تجزیه طلبانه آنها در شمال سوریه و حمایت از گروههای تروریستی مسلح ناکام ماند و این علاوه بر طرح قیصر است. تمام این طرحها به سبب حمایت های مستمر متحدان دمشق به مردم سوریه، ناکام ماند.

سال 2011 زمانی که استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه جنگی را علیه سوریه آغاز کردند، اتحادیه اروپا در آن سال تحریم هایی را علیه سوریه اعمال کرد، حال آن که ملت و دولت سوریه همچنان مقاوم ماندند و نیروهای ارتش این کشور بارها گروه های تروریستی که از حمایت امریکا وکشورهای منطقه و ترکیه برخوردار بودند، شکست دادند.

موضع اروپا در قبال جنگ سوریه درواقع دشمنی با ملت ودولت سوریه بوده است. ناظران می گویند که علت این مساله، پیوند مستحکم میان "دمشق و تهران" و تکمیل این پیوند با پیوستن مسکو به آن است؛ زیرا مسکو نیز شاهد تنش هایی با اتحادیه اروپاست.

از سوی دیگر ناظران بین المللی تاکید می کنند که سیاست اتحادیه اروپا در قبال بحران سوریه مبتنی بر اعمال تحریم های اقتصادی است؛ علاوه بر آن، اتحادیه اروپا با بیان اظهاراتی در واقع درصدد اشاره به این امر است که این اتحادیه در سناریوی ایجاد بی ثباتی در منطقه غرب اسیا، از نیروهای استکبار جهانی حمایت می کند تا مقدمه ای برای سرقت منابع و ثروتهای این منطقه و اجرای اهداف صهیونیستی آمریکایی باشد.

پربیننده ترین خبرها