وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد:

آسیب روانی3 هزار نظامی فرانسوی در یک دهه اخیر/ زخمی شدن ۵۸۹ نظامی فرانسوی با سلاح گرم یا مواد منفجره

آسیب روانی3 هزار نظامی فرانسوی در یک دهه اخیر/ زخمی شدن ۵۸۹ نظامی فرانسوی با سلاح گرم یا مواد منفجره
شنبه 27 دی 1399 - 16:35

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که از سال ۲۰۱۰ تاکنون، نزدیک به سه هزار نظامی فرانسوی در درگیری های نظامی دچار آسیب های روحی و روانی شده اند.

العالم ـ اروپا

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت دفاع فرانسه، نزدیک به ۲۸۰۰ نظامی فرانسوی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹میلادی، از جمله ۲۳۱ نفر در سال ۲۰۱۹ دچار آسیب های روحی و روانی شدند و در مراکز توانبخشی تحت درمان هستند.

به نوشته روزنامه اوئست فرانس؛ ارو گراندژان، سخنگوی وزارت امور خارجه طی یک نشست مطبوعاتی گفت: افزون بر آمار ارائه شده از سوی وزارت دفاع فرانسه، ۵۸۹ نفر از جمله ۴۲ نفر در سال ۲۰۱۹، طی ۱۰سال توسط سلاح گرم یا مواد منفجره جراحت های جسمی دیده اند.

این روزنامه فرانسوی به نقل از پزشک ارشد و مشاور رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: سربازان آسیب دیده روانی غیر از روند مراقبت های بهداشتی-درمانی، به حمایت های بیشتری نیازمندند.

اوئست فرانس افزود: ترس، شوک روانی و از دست دادن علائم هوشیاری حین درگیری های نظامی صدمات روانی هستند که می تواند منجر به استرس و اختلالات روانی پساحادثه شده که به صورت اضطراب، افسردگی و دشواری تمرکز بر انجام کارهای روزمره آشکار می شود.

شایع ترین بیماری روانی ناشی از حضور در صحنه های جنگ، اختلال روانی پسا آسیب (PTSD) نام دارد. کهنه سربازان، نظامیان یا حتی غیرنظامیانی که برای مدت طولانی در معرض جنگ و خشونت قرار می گیرند به این نوع اختلال روحی و روانی مبتلا می گردند. این افراد به طور ناخودآگاه و به کرات صحنه های شوک آور قبلی را در ذهن خویش مرور می نمایند که در این حالت عمل یا احساس فرد به گونه ای است که گویی رویداد مورد نظر در حال تکرار شدن است، و یا ممکن است فرد از مواجه شدن با محرک هایی که به نوعی با آسیب رابطه دارند به طور پایدار اجتناب ورزد. از دست دادن عزیزان، خانواده، دوستان، بمباران و گلوله باران خانه و سرپناه زندگی و مشاهده صحنه های مرگ و کشتار خاطرات تلخی است که به سختی در ذهن این افراد مرور می شود.

کاهش قابل ملاحظه علاقه یا مشارکت در فعالیت های مهم، احساس کسلی یا بیزاری از دیگران، و ... از دیگر علائم این اختلال محسوب می شود. گاه ممکن است فرد نشانه های پایدار اضطراب یا انگیختگی فزاینده داشته باشد که قبل از آسیب وجود نداشته است. نشانه هایی از قبیل اشکال در خواب رفتن یا تداوم خواب، تحریک پذیری یا طغیان های خشم، اشکال در تمرکز، گوش به زنگ بودن، تشدید واکنش از جا پریدن است.

پربیننده ترین خبرها