گسترش فرماندهی مرکزی آمریکا و قربانی شدن عربهای سازشگر

گسترش فرماندهی مرکزی آمریکا و قربانی شدن عربهای سازشگر
شنبه 27 دی 1399 - 21:17

تصمیم دونالد ترامپ  رئیس جمهوری امریکا مبنی بر گسترش فرماندهی مرکزی نیروهای امریکایی در خاورمیانه و الحاق اسرائیل بدان برخلاف سیاست چندین دهه پیشین است.

العالم كشكول

تصمیم ترامپ چند روز پیش از ترک منصبش و به دنبال توافق های عادی سازی روابط اسرائیل، امارات و بحرین منجر شد؛ فرماندهی مرکزی امریکا که مقرش در قطر است را ناظر بر سیاست نظامی امریکا شامل اسرائیل و کشورهای عربی خواهد کرد.

هم چنین اقدامی برای تشکیل جبهه مخالف با ایران متشکل از اسرائیل و کشورهای عربی سازشگر و هم چنین برای تاثیر گذاری بر سیاست جو بایدن جانشینش درمنطقه است.

علیرغم هر آنچه درباره اهداف این تصمیم گفته شد، تشکیل جبهه متشکل از رژیم صهیونیستی و عربهای صهیونیستی در مقابله با ایران و محور مقاومت، تحت نظارت مستقیم امریکاست هدف اول و آخر این تصمیم است که روزنامه اسرائیلی نیز بدان اشاره کرد زمانی که تصمیم ترامپ را موجب تقویت اسرائیل و جایگاهش در منطقه دانست و از حضور نظامی ثابت و دائم در پایگاههای قطر، امارات و بحرین بهره مند شود.و شریک کردن ارتش اسرائیل در آموزشهای نظامی که فرماندهی مرکزی امریکا در امارات ترتیب داد.

این تصمیم، اقدامات بوروکراتیک که مستلزم انتقال تدارکات و ابزار جنگی از واشنگتن به تل اویو برای تقویت و استحکام بازدارندگی اسرائیل در منطقه است را کاهش خواهد داد.

مساله مورد توجه در تصمیم امریکا و اخبار روزنامه های امریکایی و هم چنین اسرائیل و اظهارات فرماندهان نظامی ارشد امریکا؛ تاکید بر این نکته است که هدف اول و آخر این تصمیم، حمایت از اسرائیل بر ضد هر گونه تهدید است در حالی که نقش عربهای عادی ساز و کشورهایشان به تجهیز پایگاههای نظامی و گشودن دریا و زمین و آسمان در برابر نیروهای امریکا و اسرائیل در صورت به خطر افتادن اسرائیل منحصر می شود یا این تصمیم دوگانه امریکا و اسرائیل برای تحریک ایران است .

تصمیم ترامپ به هیچ وجه به نفع کشورهای عربی که به سران عادی سازش مبتلا شده و ضمن موافقت با این تصمیم، کشورشان را به صحنه مقابله به حمایت اسرائیل تبدیل کرده و با آن مردم، امنیت و حال و آینده و ثروتشان را بدون هیچ توجیهی در معرض نابودی قرار می دهند، مساله ای که به شدت بی مسئولیتی عربهای عادی ساز و شاهان و حاکمان و شیوخشان را نشان می دهد.

الحاق اسرائیل به فرماندهی مرکزی امریکا یا باقی ماندن این رژیم در چارچوب نیروهای امریکایی در اروپا در صورت هرگونه حمله امریکا و اسرائیل به ایران ، هیچ تاثیری بر موازین قوی نخواهد گذاشت. زیرا اسرائیل از گذشته تاکنون محور حضور امریکا در منطقه و حضور امریکا در اروپا بوده و همکاری مستحکمی میان امریکا و اسرائیل وجود دارد.

لذا تنها تغییر، در صورت وقوع هرگونه مقابله ایران و محور مقاومت و میان این دوگانه تروریستی امریکا و اسرائیل،سوق دادن کشورهای عربی ثروتمند منطقه به سوی آشوب و فروپاشی است با این اعتبار که کشورهای عربی عادی ساز ثروتمند در قالب چارچوب تحت فرماندهی آمریکا و اسرائیل در خواهد آمد و در اولین مرحله در معرض انتقام جویی محور مقاومت قرار می گیرد و در این صورت به دیگر کشورهای عربی اشوب زده با مدیریت مستقیم امریکا خواهد پیوست تا اسرائیل قوی تر از کشورهای عربی غرق در آشوب ، تنش و فتنه ها و درگیری ها باقی بماند.

پربیننده ترین خبرها